اعلام افتتاح هفت پروژه گردشگری و صنایع دستی در مرکزی

به گزارش تور یونان ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، افتتاح هفت پروژه گردشگری و صنایع دستی در مرکزی صورت می گیرد.

اعلام افتتاح هفت پروژه گردشگری و صنایع دستی در مرکزی

داستان چیست؟

مرزبان با اشاره به آسیبهای ناشی از کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: از اسفند 98 و با شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری جهان و کشور بیشترین خسارت را متحمل شد و استان مرکزی هم این شرایط مستثنی نبود.

وی شرح داد: تاسیسات گردشگری در این روزها به شدت آسیب دیدند بطوریکه خسارتها به حدود شش میلیارد تومان رسیده و در حوزه صنایع دستی نیز 1.5 میلیارد تومان خسارت ایجاد شده است.

مرزبان با اشاره به در نظر دریافت بسته های حمایتی و تسهیلات کم بهره برای این صنعت و تاسیسات آسیب دیده و با بیان اینکه تعدادی از متقاضیان به بانک معرفی شده اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه کرونا اشتغال در حوزه گردشگری را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. مجتمع های اقامتی با تعدیل نیرو روبرو شده اند و آژانسهای مسافرتی نیز مشمول تعدیل نیرو شده اند.

وی شرح داد: در شرایط کنونی باید رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم به شدت انجام گیرد، ولی متاسفانه مردم همچنان در اماکن تفریحی و گردشگری حاضر می شوند، منطقه گردشگری بلاغ را مسدود کردیم، اما مردم از روزنه و برخی نقاط کوهستانی خود را به منطقه رساندند.

وی درخصوص آخرین شرایط بازسازی و احیای بازار تاریخی اراک گفت: میراث فرهنگی بودجه اختصاصی برای بازسازی بازار در اختیار ندارد و بر همین اساس مبلغی از سوی سازمان برنامه و بودجه برای طرح جامع گردشگری در آبان سال گذشته از محل اعتبارات شهرداری ابلاغ و با پیمانکار قراردادی به مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان منعقد شد. تا به امروز بازسازی سرای نبی زاده به خاتمه رسیده، ولی اخیرا در پرداخت صورت شرایط پیمانکاری تعللی اجرا شده است که در صدد پرداخت صورت شرایط پیمانکار هستیم.

وی افزود: اخیرا خیابان امیرکبیر اراک تبدیل به پیاده راه شده که این اقدام در واقع در محدوده بافت تاریخی شهر انجام شد و جاذبه خوبی برای معرفی و نمایش ظرفیتهای گردشگری اراک و کمکی برای کاهش ترافیک این منطقه از شهر خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در خصوص پروژه های هفته دولت گفت: هفت پروژه مدنظر است که پنج پروژه در حوزه گردشگری شامل افتتاح چهار اقامتگاه بومگردی در محلات، خمین، روستای هزاوه و کمیجان و دو پروژه در حوزه صنایع دستی شامل افتتاح دو بازارچه در نیم ور محلات و کمیجان است.

وی در حوزه صنایع دستی با اشاره به فعالیت بیش از 8 هزار هنرمند در استان مرکزی که در 120 رشته فعالیت دارند، گفت: تا به امروز 10 اثر از استان مرکزی مهر اصالت جهانی و 94 اثر نشان ملی دریافت کرده اند، همچنین حدود هشت رشته صنایع دستی همچون گره چینی، رو دوزی، قفل سازی، سفال برجک احیا شده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1235

به "اعلام افتتاح هفت پروژه گردشگری و صنایع دستی در مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام افتتاح هفت پروژه گردشگری و صنایع دستی در مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید