تور هند ارزان: انفجار گردشگری در هند و تبدیل شدن به چهارمین بازار بزرگ جهانی

به گزارش تور یونان ارزان، در کمتر از 10 سال آینده، سازمان جهانی گردشگری انتظار دارد که هند تبدیل به چهارمین قطب مالی سفر و گردشگری گردد. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

تور هند ارزان: انفجار گردشگری در هند و تبدیل شدن به چهارمین بازار بزرگ جهانی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

پیش بینی سازمان دنیای جهانگردی (UNWTO) برای سال 2016، صرف هزینه حدود 261 میلیارد دلار برای سفر در خارج از کشور بود؛ اما این مبلغ حدود یک پنجم هزینه ای بود که جهانگردان بین المللی کردند. عادات سفر چینی ها در حال تغییر دادن دنیا است. قشر میانه پادشاهی میانه (کشور چین) با آمار 145 میلیون سفر به خارج از کشور در سال در حال حرکت و خرج کردن است؛ چیزی بیشتر از تمام کشورها.

در جنوب چین، کشور رو به رشد هند و طبقه میانه (250 میلیون نفر از جوانان جمعیت 1.3 میلیارد نفری هند دارای تلفن هوشمند هستند)، آغاز به رقابت با همتای منطقه ای خود نموده است. در کمتر از 10 سال، شورای دنیای سفر و جهانگردی انتظار دارد که هند تبدیل به چهارمین قطب مالی سفر و جهانگردی پس از چین، ایالات متحده آمریکا و آلمان بگردد.

البته در حال حاضر مسافران بیشتری نسبت به گذشته به هند می فرایند. دو دهه قبل حدود 2.4 میلیون نفر جهانگرد بین المللی در سال به هند سفر می کرد؛ این میزان در سال 2017، پنج برابر شد و راز انفجار اصلی در سفرهای داخلی نهفته است. حدود 90 درصد مسافران در هند، هندی هستند.

در سه سال گذشته، محبوب ترین مقصد جهانگردی در میان آن ها، استان تامیل نادو (state of Tamil Nadu) در جنوبی ترین بخش هند به دلیل وجود اشتیاق مسافران برای بازدید از معابد، بوده است.

صنعت جهانگردی در این شبه قاره، بیش از 230 میلیون دلار عایدی فراوری نموده که در مقایسه با فراوری 209 میلیون دلار در سال 2016، پیشرفت قابل توجهی داشته است. این کشور وسیع گزینه های زیادی برای ارائه دادن به علاقه مندان دارد؛ 36 مکان میراث دنیای و 103 پارک ملی همچنین تاج محل در آگرا، دژهای روی تپه راجستان، شهر مقدس بنارس (Varanasi) و بقیه جاذبه های میان کوه های هیمالیا و سواحل گوا.

به تمام جاذبه های ذکر شده، جنگل هایی پر از حیات وحش و حیواناتی چون ببرها، فیل ها و آخرین شیرهای آسیایی را اضافه کنید. هیچ کشوری به این مقدار مناسب نیست که فرصت گرفتن بازار سفر ماجراجویانه را داشته باشد و انتظار می رود که تا سال 2023، به عایدی 1.3 میلیارد دلاری در سال برسد.

همانطور که شواهد و تجربیات در بارسلون، ونیز و دوبرونیک نشان می دهند، رشد بدون آنالیز و آمادگی می تواند ذینفعان را در منطقه ها حساس به وسیله هجوم جمعیت جهانگردان، تهدید کند. در هند، هواپیماهای پنج شرکت هواپیمایی منطقه ای که بودجه آن ها با حمایت یارانه های دولتی و انگیزه های مالیاتی تامین می گردد، سال گذشته در 100 جهت طولانی آغاز به پرواز کردند و این موضوع به شهفرایندان هندی انگیزه خوبی داد.

زیبایی طبیعی کشور هند بخشی از کمپین بازاریابی آن است و حیات وحش یکی از تاثیرگذارترین جاذبه های آن به شمار می آید.

اما چامانوالا (Chamanwala) در خصوص یکی از نگرانی ها با صدایی آرام می گوید که زیرساخت های ضعیف کشور و سیستم دیوان سالاری ارتجاعی ممکن است باعث گردد بعضی از منطقه ها مهم، آنچه که باعث خاص شدن آن ها می گردد را به سرعت از دست بدهند، قبل از اینکه حتی به پتانسیل خود برسند.

در بعضی از منطقه ها، زیستگاه های ببرها، دیگر ببری ندارند و سافاری های در طبیعت به دلیل شلوغ بودن و حجم زیاد جهانگردان دیگر لذت بخش نیست و بیشتر از هدف شکار، تفنگ در این مکان ها وجود دارد.

منطقه فرینج فورد (Fringe Ford) هم اکنون در حال برداشتن قدم هایی در راستای کاهش اثرات جهانگردی است. این اقامتگاه که بر یک منطقه قدیمی کشت چای که به وسیله جنگل، احیا شده است، قرار گرفته است، به وسیله مردم محلی اداره می گردد تا جامعه را به عنوان یک ذینفع درگیر کند. چامانوالا میخواهد تا در قطعه های مجاور سرمایه گذاری کند تا با ایجاد یک مانع به رشد و حفاظت از جنگل یاری کند. وی گفت:

کم کردن رد پای انسان در محیط زیست یک ضرورت است.

وی بخشی از سود حاصل از کار خود را برای حفاظت از این ملک و این منطقه سرمایه گذاری نموده است.

این نگرانی ها بیشتر در صحرای لاداخ (Ladakh) در ارتفاعات هیمالیا در جامو و کشمیر مطرح است؛ یک منطقه در شمالی ترین بخش کشور که قله های برجسته و پلنگ برفی بومی آن، یک انفجار جهانگردی ایجاد نموده است. برای سال های بسیاری، حضور ارتش هند از این منطقه محافظت می کرد، اما هم اکنون 2.5 میلیون نفر بازدیدنماینده مشتاق برای تماشا چشم مقدارای بدیع و لوکیشن های فیلم های بالیوود، در سال به اینجا می آیند.

ساخت و ساز جاده ای در اینجا، در منطقه ای با طول زیاد که از بقیه قاره جدا شده است، یک پیغام جسورانه به همسایه چینی می دهد. جاده های نو، به عنوان یکی از مهم ترین راه های ارتباطی شکسته شده در طرح راه ابریشم نو چین (Chinas Belt and Road Initiative)، یک دستورالعمل برای شهفرایندان است: سفر.

در سراسر هیمالیا، یخچال های طبیعی که از بلندترین کوه های دنیا به دلیل حضور و دستکاری های انسانی جدا می شوند، ذوب شده و زمین های بیشتری برای توسعه در اختیار انسان ها قرار می دهند. تا به امروز، بیشتر این بازار با حضور پتانسیل عظیمی برای سفرهای بین المللی از سمت هند بوده است.

درست در همین زمان، 650 هتل و ویلا در منطقه ای تنها با 4300 خانه وجود دارد و حمایت از این حجم جهانگرد برای این مکان، ناممکن است. صحبت هایی برای محدود کردن ورود مسافران رد و بدل می گردد، اما هیچ مقررات استانداردی وجود ندارد و هیچ کس دلش نمی خواهد ماشین پول سازی خود را خاموش کند.

میستی دیلون، موسس گروه هیمایلن اوت بک (Himalayan Outback) که در لاداخ و هند بزرگ (greater India) تورها را برگزار می نماید، گفت:

من واقعا امیدوار هستم که آن ها ظرفیت خود را افزایش ندهند.

زباله وضایعات انسانی یکی از مسائل در هیمالیا است و بیشتر آن ها به وسیله جهانگردان داخلی فراوری می شوند. دیلون می گوید:

مشکل آشغال، یک نگرانی بزرگ است، زیرا جهانگردی داخلی ما بخش بزرگی از آن است. افراد زیادی جهانگرد ها را در حال رفتن به این منطقه ها برای تماشا پلنگ های برفی می بینند و با خود می گویند، ما چرا به تماشا آنجا نرویم؟

در همین حال، تماشا حیات وحش روز به روز مشکل تر می گردد. ذوب یخچال های طبیعی، سرعت فرآیند بیابان زایی و فرسایش خاک در بخش غربی کوهستان هیمالیا را افزایش داده است و کوهنوردانی که در کوه ها پیاده روی می نمایند به دره های آلپ فرصتی برای احیا نمی دهند.

دیوید سونام، یکی از شرکای صاحب اقامتگاه پلنگ برفی در دهکده لاداخ اولی (Ulley)، در اجرای یک طرح اقامتی بسیار موثر و سودمند بوده است. در این برنامه، بخشی از هزینه هر بازدید نماینده صرف محافظت از منطقه می گردد و بومیان را نیز درگیر می نماید.

اولی، جایی که اقامتگاه پلنگ برفی در آن واقع شده است، در خصوص حفظ اثرگذاری منفی حداقلی بر محیط زیست بسیار سخت گیر بوده و تعداد مهمانان را به حداکثر 22 نفر محدود نموده است. اما حتی در همین جا، رابطه با محیط زیست، بسیار ضعیف است.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2039

به "تور هند ارزان: انفجار گردشگری در هند و تبدیل شدن به چهارمین بازار بزرگ جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: انفجار گردشگری در هند و تبدیل شدن به چهارمین بازار بزرگ جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید