افشاگری براثا درباره یکی از عاملان حادثه پل السنک بغداد

به گزارش تور یونان ارزان، یک خبرگزاری عراقی، با انتشار مکالمات یکی از عاملان اغتشاشات آدینه شب در پل السنک بغداد، از دخالت یکی از سرکرده های حزب بعث در راهنمایی این جنایت علیه جوانان بی گناه عراقی اطلاع داد.

افشاگری براثا درباره یکی از عاملان حادثه پل السنک بغداد

از وبلاگ پرواز شیراز دیدن فرمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که پس از حمله افراد ناشناس به تظاهرات نمایندگان در میدان الخلانی و پل السنک بغداد و کشته و زخمی شدن ده ها معترض، طرف های مختلف داخلی در عراق یکدیگر را متهم به دخالت در این جنایت می کردند، وزارت کشور عراق بیان کرد که در حال تحقیق در این باره است.

امروز سه شنبه (10 دسامبر)، خبرگزاری براثا، با افشای بعضی از مکالمات عاملان این هرج و مرج و کشتار در حادثه السنک و میدان الخلانی، بار دیگر وجود دست های پشت پرده در راهنمایی اقدامات مشکوک در جریان تظاهرات های جاری در این کشور را ثابت کرد.

بر اساس این گزارش، در روز حادثه یکی از حاضران در پل السنک که بر اساس مکالمات به دست آمده، مسئول گروه های جنایتکار و اغتشاش گر در نزدیکی این پل و اطراف آن است، با عامر عبدالمجید السعدون مسئول گروه های اغتشاشات و جنایات وابسته به حزب منحله بعث که پسر عبدالمجید السعدون از رهبران این حزب که در حال حاضر در ترکیه به سر می برد، تماس گرفته است و او را در جریان جزئیات حوادث میدانی این منطقه قرار می دهد.

این مکالمات نشان می دهد که عامر السعدون از پیش درباره حوادث السنک اطلاع داشته و از این حادثه برای کشتن و پاکسازی جوانان بی گناه حاضر در این منطقه سوء استفاده نموده است.

آدینه شب گذشته،در حالی که موج اعتراض ها در مقایسه با ماه گذشته فروکش نموده بود، شماری فرد مسلح ناشناس با وارد شدن به میدانی الخلانی و پل السنک بغداد، ده ها نفر را کشتند و ده ها نفر را مجروح کردند. صبح شنبه به طور همزمان کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، استرالیا و کانادا در اقدامی هم زمان بیانیه صادر و بیان کردند که از تظاهرات نمایندگان حمایت می نمایند. این کشورها در این بیانیه ها گروه های مسلح را محکوم نموده بودند و مقصودشان سازمان الحشد الشعبی است که بخشی از نیروهای مسلح عراق قلمداد می گردد و کاملا قانونی است.

این در حالی است که الحشد الشعبی بارها تاکید نموده که وظیفه کنونی نیروهای این سازمان، حمایت از شهرهای عراق در قبال تروریست هاست و آنچه در مورد مداخله این نیروها در تظاهرات های جاری کشور گفته شده، صحت ندارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 754

به "افشاگری براثا درباره یکی از عاملان حادثه پل السنک بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری براثا درباره یکی از عاملان حادثه پل السنک بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید