صادرات صنایع دستی از استان مرکزی به بیش از 46 هزار دلار رسید

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران/مرکزی معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی استان مرکزی از صادرات بیش از 46 هزار دلاری صنایع دستی از استان به خارج از کشور اطلاع داد.

صادرات صنایع دستی از استان مرکزی به بیش از 46 هزار دلار رسید

قاسم کاظمی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به عملکرد پیروز استان مرکزی از ابتدای سال 98 تا به امروز در حوزه صنایع دستی بیان نمود: در امسال تا به امروز میزان صادرات صنایع دستی در استان مرکزی بالغ بر 46 هزار و 400 دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات صنایع دستی از استان مرکزی به صورت چمدانی انجام می گردد، افزود: اقلام صادر شده شامل مینای فلز، گیوه، احجام چوبی(پیکرتراشی)، قلم زنی(فلزکاری)، سفال و آثار چوبی است که به حدود 8 کشور جهان صادر شده است.

کاظمی مقصد صنایع دستی صادر شده استان مرکزی را اروپا و آسیا و کشورهایی چون انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، یونان، عراق، ترکیه، هند و کانادا برشمرد و گفت: علاوه بر کشورهای خارجی، صنایع دستی استان به استان هایی چون کرمانشاه، لرستان، شیراز و تهران نیز ارسال می گردد.

وی افزود: سال گذشته 36 هزار دلار صادرات صنایع دستی از استان مرکزی صورت گرفت که با توجه به میزان صادرات امسال، رشدی بالغ بر 10 درصد در این حوزه حاصل شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 977

به "صادرات صنایع دستی از استان مرکزی به بیش از 46 هزار دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات صنایع دستی از استان مرکزی به بیش از 46 هزار دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید