انبار های آتش نشانی خالی از تجهیزات، ماشین های سازمان آتش نشانی باید بیمه بدنه شوند

به گزارش تور یونان ارزان، نجفی گفت: انبار های سازمان آتش نشانی خالی از تجهیزات است و اگر به قید فوریت به آن رسیدگی نشود تا پایان سال دچار بحران خواهیم شد.

انبار های آتش نشانی خالی از تجهیزات، ماشین های سازمان آتش نشانی باید بیمه بدنه شوند

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران اظهار کرد: انبارهای سازمان اتش نشانی خالی از تجهیزات است و اگر به قید فوریت به آن رسیدگی نشود تا خاتمه سال دچار بحران خواهیم شد.

نجفی با اشاره به اینکه خودروهای اتش نشانی فاقد بیمه بدنه هستند ادامه داد: از آنجایی که این خودروها امدادی و عملیاتی هستند و به علت سرعت بالا امکان وقت حادثه وجود دارد، لذا ضرورت دارد فورا به موضوع بیمه بدنه این خودروها رسیدگی شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با تاکیدبر اینکه سازمان اتش نشانی و ایستگاه های آن فاقد نیروی خدماتی هستند و کارهای خدماتی و حتی نظافت سرویس های بهداشتی از طریق پرسنل خودم صورت می گیرد از فروزنده خواست در اسرع وقت به این موضوع ورود کرده و این معضل را برطرف کند.

وی در خصوص ورود عوارض تجهیزات سازمان اتش نشانی عنوان کرد: همه خودروهای وارداتی مشمول عوارض می شوند اما از آنجایی که خودروهای این سازمان عملیاتی و امدادی هستند باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد تا از پرداخت عوارض منع شوند. لذا ضرورت دارد شهردار تهران از در هیئت دولت این مورد را پیگیری و مصوبه ای از طریق هیئت وزیران در این مورد اخذ شود.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه سازمان اتش نشانی رو طول روز حدود 400عملیات انجام می دهد ادامه داد: متاسفانه این سازمان با کمبود 3900نیرو روبرو است و باید به آن رسیدگی شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه اتش نشانان به صورت مداوم در معرض حریق و سوختگی هستند اضافه کرد: متاسفانه بیمه پرسنل سازمان اتش نشانی با هیچ بیمارستان سوانح و سوختگی قرارداد ندارد و خود یک چالش بسیار بزرگ است به همین علت از مدیرعامل سازمان شهر سالم درخواست می کنم به این موضوع ورود کرده و مسائل را برطرف کنند.

نجفی با بیان اینکه این سازمان 5200نیرو دارد که 200نفر آنها قرارداد کارگری دارند و از سویی دیگر به زودی 80 نفر بازنشسته داریم که باید به آنها حدود یک میلیارد تومان پرداخت شود از این رو پیشنهاد دارم باتوجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی در بحث خاتمه کار و صدور پروانه و عوارض نیازمند همکاری با شهرداری تهران است حلسه مشترکی داشته باشند پ این مبلغ تهاتر شود .

رئیس کمیته سلامت شورای شهر در خصوص مسکن پرسنل سازمان اتش نشانی خاطر نشان کرد: حدود 80درصد از نیروهای این سازمان در خارج از شهر و حومه زندگی می کنند و اگر بحرانی در تهران رخ دهد و ورودی های شهر مسدود شوند امکان ورود این این افراد برای ارائه خدمات و امداد وجود نخواهد شد لذا از شهردار تهران میخواهم به طور جد پیگیری تعاونی مسکن کارکنان این سازمان باشند.

خبرنگاران اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2193

به "انبار های آتش نشانی خالی از تجهیزات، ماشین های سازمان آتش نشانی باید بیمه بدنه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انبار های آتش نشانی خالی از تجهیزات، ماشین های سازمان آتش نشانی باید بیمه بدنه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید