اوباما: سرنگونی هواپیمای مالزی هشداری برای اروپا و دنیا است

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران: رئیس جمهور آمریکا خشونت های اخیر در شرق اوکراین را که منجر به سرنگونی یک فروند هواپیمای مسافربری شده است، زنگ هشداری برای کشورهای اروپایی و کل دنیا دانست.

اوباما: سرنگونی هواپیمای مالزی هشداری برای اروپا و دنیا است

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا درپی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی در اوکراین و تنش در شرق این کشور اظهار داشت که این اتفاق زنگ هشداری برای اروپا و دنیا است.

وی در ادامه با مقصر دانستن روسیه در متوقف ساختن خشونتهایی که منجر به این حادثه شد این کشور را نسبت به اعمال تحریم های بیشتر تهدید کرد.

آمریکا اعلام نموده است که این هواپیما با یک موشک زمین به هوا که در اختیار جدایی طلبان اوکراین واقع شده است سرنگون شده است. رئیس جمهور آمریکا پس از این اظهارات گفتگوهایی را نیز با صدراعظم آلمان و نخست وزیران انگلیس و استرالیا انجام داد و بر انجام تحقیقات درباره علت سقوط این هواپیما تاکید نمود.

از سوی دیگر ناظران بین المللی اظهار داشتند که افراد مسلح پس از ورود بازرسان در روز آدینه به محل حادثه مانع از تحقیقات آنها شدند. رئیس جمهور آمریکا مداخله نظامی در این باره را رد کرد و اما اظهار داشت که این کشور آماده تشدید تحریم ها است.

از سوی دیگر روسیه که به ادعای آمریکا اجازه دستیابی جدایی طلبان به تسلیحات را فراهم ساخته است اظهار داشت که مردم نباید درباره نتایج تحقیقات پیش داوری نمایند.

ر

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 546

به "اوباما: سرنگونی هواپیمای مالزی هشداری برای اروپا و دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما: سرنگونی هواپیمای مالزی هشداری برای اروپا و دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید