اولین اینترنت نظامی جهان میان پایگاه های دو کشور آلمان و هلند راه اندازی شد

به گزارش تور یونان ارزان، براساس توافقنامه امضا شده میان مقامات دولتی دو کشور آلمان و هلند، اولین اینترنت نظامی جهان به نام Tactical Edge Networking یا به اختصار TEN راه اندازی شد.

اولین اینترنت نظامی جهان میان پایگاه های دو کشور آلمان و هلند راه اندازی شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

این توافقنامه روز چهارشنبه 26 ژوئن در بروکسل بلژیک و با حضور وزیران دفاع ناتو امضا شده است و طی آن قرار است دو کشور اطلاعات، منابع و تجهیزات نظامی خود را روی TEN به اشتراک بگذارند.

برای اولین بار در دنیا است که دو کشور بخش های نظامی خود را به یک شبکه مشترک متصل و ادغام می نمایند یا اجازه دسترسی به اطلاعات نظامی در یک بستر واحد را مهیا کردند.

این ادغام آغازی برای یک هدف بسیار بزرگ تر است. نیروی نظامی ناتو می خواهد با توسعه این طرح، تمام کشورهای عضو بتوانند توان نظامی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از این ادغام و یکپارچه سازی برای توسعه استانداردهای مشترک نظامی یا بهبود آن ها استفاده نمایند.

در نهایت، تمام کشورهای عضو ناتو خواهند توانست از این استانداردها و فناوری های به اشتراک گذاشته شده روی اینترنت TEN برای افزایش توان خود استفاده نمایند.

مرکز اصلی اینترنت TEN در کوبلنز آلمان مستقر است ولی مرکز طراحی و توسعه (نمونه سازی اولیه) آن در پایگاه نظامی شهر آمرسفورت هلند مستقر خواهد بود.

برای آغاز ادغام سازی، بخش ارتباطات نیروی زمینی ارتش آلمان موسوم به D-LBO با برنامه ارتباطات تاکتیکی وزارت دفاع هلند (FOXTROT) یکپارچه می شوند.

اینترنت TEN و اسرار نظامی

این ادغام شامل تجهیزات سخت افزاری هم می گردد. به این ترتیب که سربازان دو کشور آلمان و هلند می توانند از کامپیوترها، تبلت ها، لپ تاپ ها و تجهیزات رادیوی مشترک استفاده نمایند و تفاوتی نمی کند یک کامپیوتر در کدام کشور یا مقر نظامی قرار گرفته است و کدام سرباز در حال استفاده از آن است.

این پروژه میلیون ها یورو هزینه اجرایی خواهد داشت چون ده ها هزار سرباز باید به تجهیزات کامپیوتری و دیجیتالی مشترک و سازگار با شبکه TEN مجهز شوند.

لازم به ذکر است این ادغام تنها در سه سطح نظامی سیستم های ارتباطی، Link16 UHF و VHF صورت می گیرد و اسرار نظامی رده بالا و سری کشورها را شامل نمی گردد. در واقع، بیشتر یک ادغام سازی تاکتیکی و عملیاتی است.

کشورها به اطلاعات و مستندات طبقه بندی شده یکدیگر دسترسی ندارند بلکه می خواهند در سطوح پایین توانمندی های نظامی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

باید اشاره کنیم که اولین شبکه کامپیوتری دنیا موسوم به آرپانت هم با همین هدف و برای اتصال سیستم های کامپیوتری چند مرکز دفاعی راه اندازی شد که بعدتر با توسعه پروتکل های آن به اینترنت ارتقا یافت.

ناتو می خواهد خودش و کشورهای عضو را در برابر حملات احتمالی و تهدیدات بالقوه موجود در دنیا قوی تر و آماده تر سازد.

بعضی از کارشناسان، راه اندازی پروژه TEN را پاسخی به همکاری دو کشور روسیه و چین برای استفاده از سیستم عامل اختصاصی جایگزین ویندوز و سیستم های ارتباطی مشترک برآورد کردند.

منبع: + و +

منبع: یک پزشک
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 493

به "اولین اینترنت نظامی جهان میان پایگاه های دو کشور آلمان و هلند راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین اینترنت نظامی جهان میان پایگاه های دو کشور آلمان و هلند راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید