ایتالیا خواستار برداشتن گامی کوچک در جهت مذاکره با دمشق اما بدون لغو تحریم ها

به گزارش تور یونان ارزان، وزیر خارجه ایتالیا امروز (چهارشنبه) خواهان اتخاذ گامی کوچک در جهت مذاکره با دولت بشار اسد شد.

ایتالیا خواستار برداشتن گامی کوچک در جهت مذاکره با دمشق اما بدون لغو تحریم ها

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزای اسپوتنیک، لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا در اظهاراتی در پاسخ به سوالات اعضای مجلس در جریان آنالیز اوضاع سوریه در مجلس سنای این کشور و در سایه آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو به رغم اظهارات بالا گفت، لغو تحریم ها علیه نظام سوریه احتمالا وضعیت مثبت کنونی را تضعیف می نماید.

وی اعلام کرد، عملیاتی که ترکیه در سوریه انجام می دهد امنیت کل اروپا را به دلیل احتمال آزادی تروریست های محبوس در معرض خطر قرار می دهد.

وزیر خارجه ایتالیا افزود: این تجاوز ترکیه ثبات منطقه را متزلزل نموده و امنیت کل اروپا را تهدید می نماید زیرا افراد مسلح خارجی که در این کشور هستند و کسانی که از سوی نمودها در معرض شکست قرار گرفته اند خطر آزادی آنها از بند وجود دارد و در بعضی موارد آنها عملا از زندان های نمودها رها شده اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایتالیا درباره مذاکره با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه یا عدم مذاکره با او گفت: به اعتقاد من وقت آن رسیده در چارچوب کمیته قانون اساسی سوریه که مشعل راستا راه چاره سیاسی بحران این کشور را روشن می نماید، گامی کوچک رو به جلو برداریم.

وی اشاره نمود، ایتالیا به ائتلاف ناتو اطلاع داده که در عملیات دیوار فعال در مرزهای ترکیه و سوریه مشارکت نمی نماید و یگان های ایتالیایی و سامانه دفاع هوایی به کشور بازخواهند گشت.

عملیات دیوار فعال به سال 2012 بازمی شود؛ زمانی که ترکیه از ناتو خواست برای مقابله با حملات موشکی احتمالی از جانب سوریه به کمک آن بشتابد.

در پی اظهارات دی مایو مجلس سنا طی مصوبه ای از دولت این کشور خواست طبق مواضع اتحادیه اروپا شرایطی که اجازه گشودن کانال های دیپلماسی با دمشق را می دهد، ارزیابی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 575

به "ایتالیا خواستار برداشتن گامی کوچک در جهت مذاکره با دمشق اما بدون لغو تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا خواستار برداشتن گامی کوچک در جهت مذاکره با دمشق اما بدون لغو تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید