تور ارزان استرالیا: با جزیره اسکال راک در استرالیا آشنا شوید

به گزارش تور یونان ارزان، استرالیا یکی از بزرگترین کشورهای دنیا محسوب می گردد که با چندین اقیانوس و دریا احاطه شده است و هیچ مرز مشترکی با کشور های دیگر ندارد، اما از لحاظ جاذبه های طبیعی و گردشگری از سایر کشورها چیزی کم ندارد. با خبرنگاران همراه باشید تا با بخشی از طبیعت بکر و شگفت انگیز استرالیا آشنا شویم.

تور ارزان استرالیا: با جزیره اسکال راک در استرالیا آشنا شوید

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

جزیره اسکال راک (Skull Rock) در استرالیا و در سواحل ویلسونز پرومونتوری واقع شده است که با نام Cleft Island نیز شناخته می گردد. از لحاظ زمین شناسی این جزیره از جنس گرانیت است و در استان ویکتوریا واقع شده است و جزو مجموعه جزایری است که انسر گروپ (Anser Group) نامیده می شوند. جزیره اسکال راک در بین جزایر انسر گروپ زیباترین و خوش چشم انداز ترین جزیره است.

در قسمت غربی این جزیره، غار بزرگی وجود دارد. کف این غار، بسیار سر سبز و پوشیده از چمن است. به احتمال زیاد هزاران سال قبل، در زمانی که سطح آب بسیار بالاتر از زمان کنونی آن بوده است، این غار بزرگ در اثر برخورد امواج دریا به این جزیره به وجود آمده است. پهنای این غار بزرگ 130 و ارتفاع آن 60 و عمق آن حدودا 60 متر است. وقتی از زاویه خاصی به جزیره اسکال راک نگاه می کنید، این جزیره شبیه به جمجمه ای سنگی به نظر می رسد. به همین علت است که این جزیره اسکال راک نام گرفته است. غار بزرگی که در این جزیره حفر شده شبیه حدقه چشم است؛ بنابراین با تماشا این جزیره تصویری از جمجمه در فکر انسان تداعی می گردد.

روزگاری این غار بزرگ برای کشتی های عبوری از این منطقه، به عنوان هدف نشانه گیری کاربرد داشته است. طبق گفته های مردم این منطقه، کسانی که پیروز شده اند از این جزیره اسرارآمیز تماشا نمایند، درون این غار بزرگ گلوله های توپ نظامی کشف شده است که در سالیان بسیار دور از سوی کشتی های عبوری به سمت این غار شلیک شده اند.

در حقیقت در قسمت غربی این جزیره دو غار وجود دارد. سقف غار کوچکتر تقریبا 25 متر بالای سطح دریا واقع شده است و کف غار بزرگتر پوشیده از خاک و گیاهانی است که در سطح آن روییده اند. این جزیره به علت وجود صخره های بلند و عمودی، عملا غیرقابل دسترسی است و مکانی برای لنگر انداختن حتی یک کشتی کوچک در ساحل آن وجود ندارد، به همین علت افراد کمی پیروز شده اند که روی خاک این جزیره قدم بگذارند. اما پرندگان بسیاری از جمله نوعی مرغ ماهی خوار با نام بالکان صورت سیاه (Black Faced cormorant) از انزوا و غیر قابل دسترس بودن این جزیره سود برده اند. این جزیره دورافتاده به زیستگاه مناسبی برای این پرندگان مبدل شده است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2073

به "تور ارزان استرالیا: با جزیره اسکال راک در استرالیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: با جزیره اسکال راک در استرالیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید