بحران جدی در تهیه وسایل حفاظت شخصی کادر درمانی، آمار مبتلایان به 583 نفر رسید

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک آخرین شرایط بیماری کرونا در سطح استان را تشریح کرد.

بحران جدی در تهیه وسایل حفاظت شخصی کادر درمانی، آمار مبتلایان به 583 نفر رسید

سیدمحمد جمالیان امروز آدینه 23 اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 583 نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا هستند، اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی هایی که در استان شکل گرفته خوشبختانه با کمبود تخت درمانی در مورد این بیماری روبرو نیستیم و در شهر اراک جز بیمارستان های خوانساری و ولی عصر(عج) احتیاج به استفاده از ظرفیت بیمارستان های دیگر برای پذیرش مبتلایان ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی نقاهتگاه نیز باعث می گردد که تعدادی از بیماران این دو بیمارستان به نقاهتگاه منتقل شوند و احتیاجی به راه اندازی بیمارستان دیگری برای پذیرش بیماران نخواهد بود اضافه کرد: از طرفی با این فرایند از خستگی کادر درمانی نیز کاسته خواهد شد و همه پرسنل همزمان درگیر این بیماران نیستند.

جمالیان با تاکید بر اینکه مردم استان با در خانه ماندن در این هفته که به شب عید نزدیک می شویم باید به جد رعایت گردد، اظهار کرد: رعایت این مهم بخصوص در دلیجان و ساوه دارای اهمیت است ولی متاسفانه بر اساس گزارش های رسیده شب گذشته خیابان های این دو شهر بیش از اندازه شلوغ بوده و این یک زنگ خطر عظیم است.

وی با بیان اینکه سال جاری باید از دید و بازدید و مسافرت پرهیز کرد اضافه کرد: متاسفانه مشاهده می کنیم که بعضی از مردم همچنان در فکر برنامه تفریحی و مسافرتی برای تعطیلات نوروزی هستند و این امر نشان می دهد که آنها هنوز شرایط بحرانی کشور را درک ننموده اند در حالی که رعایت این موارد در راستای افزایش سلامت جامعه یک وظیفه اجتماعی است.

جمالیان در مورد تهیه وسایل حفاظت شخصی پرسنل بیمارستان ها اظهار کرد: در این خصوص با بحران های جدی روبرو هستیم به طوری که گاها در تهیه ماسک n95 که کادر درمان به آن احتیاج دارند و باید به هر شکل ممکن تهیه گردد با مسائل پرداخت هزینه روبرو می شویم و گاها با فروشنده ای برخورد می کنیم که معذوریت های اداری خرید را درک نمی کند، در این شرایط خیرین می توانند به ما بسیار یاری نمایند، چنانکه دیروز یک خیر یاری کرد که هزار ماسک را تهیه کنیم.

وی اضافه کرد: خیرین نقش بسیار پر رنگی در این حوزه دارند به این صورت که اگر توانستیم ماسک پیدا کنیم بتوانیم آنرا خارج از ضوابط اداری بخش دولتی بخریم.

جمالیان با بیان اینکه کسبه آسیب زیادی در این شرایط دیده اند ولی در استان کسبه همکاری بسیار خوبی با شهرداری می نمایند، البته متاسفانه در شرایط موجود بعضی مامورین شهرداری به دلیل تعطیل کردن بازار روزها مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند در حالی که علیرغم اینکه شرایط مالی این قشر را درک می کنیم، قطعا سلامت جامعه وظیفه اجتماعی است که همه باید آنرا به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه شرایط بد مالی ناشی از این بیماری بیمارستان های بخش خصوصی را نیز با بحران روبرو نموده است ولی همه باید با درک شرایط موجود به اندازه سهم مان از منافع مالی مان برای سلامتی مردم استان و کشور بگذریم، اضافه کرد: در استان ما تصمیمات قهری در این خصوص گرفته نشده در حالی که بعضی استان ها درخصوص تعطیلی بازار تصمیمات قهری گرفته اند، پس توقع می رود که مردم با سطح فرهنگ و سواد سلامت خود به ما یاری نمایند.

جمالیان در ادامه با بیان اینکه قرار شده است که معاونت درمان سپاه فردا نقاهتگاه را راه اندازی کند، گفت: از سپاه می خواهیم که در ساوه و دلیجان نیز در این زمینه به ما یاری کند.

وی همچنین با بیان اینکه درخصوص الکل و مواد ضد عفونی مسئله ای نداریم. در داروخانه های خصوصی تعدادی ماسک توزیع شده و مردم از خرید انبوه آن خودداری می نمایند تا همگان به ماسک دسترسی داشته باشند، گفت: تا به امروز 122 بیمار بهبود یافته و ترخیص شده اند و فرایند بهبودی این بیماران در حال تسریع است.

به گفته وی، 68 بیمار به صورت قرنطینه در منزل خدمات درمانی دریافت می نمایند و شب گذشته در کل استان 5 فوتی جدید ثبت شده که در مجموع، آمار 23 نفری فوت شدگان را نشان می دهد.

وی از شهرداری اراک به جهت ضد عفونی سطح شهر و از پاکبانان به جهت پاکسازی شهر تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 948

به "بحران جدی در تهیه وسایل حفاظت شخصی کادر درمانی، آمار مبتلایان به 583 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران جدی در تهیه وسایل حفاظت شخصی کادر درمانی، آمار مبتلایان به 583 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید