بوت کمپ برنامه نویسی٬ فرصت ویژه برای شناخته شدن برند کارفرمایی شرکت ها

به گزارش مجله میکونوس، بوت کمپ (Boot Camp) یک دورۀ آموزشی تحت فشاربرای یادگیری سریع مهارت ها لازم جهت اشتغال است . در ابتدا این عبارت به معنای کمپ های نظامی آموزشی بود که برای استخدام نیروهای جوان برگزار می شد. کمپ های آموزشی خشن و سرسختی که در پی آن ارتش در پی استخدام نیروهای کارآمد و با پتانسیل بود. این واژه در سال 1888 به وسیله ارتش آمریکا برای کمپ های آموزشی سخت و فشرده بوجود آمد، اما این عبارت نیز در حوزه های دیگر ولی با همان مفهوم کلی استفاده می­ گردد. بوت کمپ معمولا برای دوره های آموزشی فشرده و کاملا مهارتی استفاده می­ گردد که فرد با شرکت در آن ها طی فرآیند منظم هر روزه، دانش کاربردی را در زمینه ای معین به صورت تخصصی بدست می ­آورد و سپس می تواند به صورت حرفه ای وارد آن حوزه گردد.

بوت کمپ برنامه نویسی٬ فرصت ویژه برای شناخته شدن برند کارفرمایی شرکت ها

معمولاً بوت کمپ ها به صورت حضوری و تمام وقت برگزار می گردد هدف از بوت کمپ این است که کلاس درسی باشد پر از کارآموزانی که تا به امروز درآن زمینه فعالیت حرفه ای نداشته اند. سپس به آن ها کمک می نمایند تا شغل متناسب با بوت کمپ موردنظرخود را پیدا نمایند.

کوئرا پلتفرم جامعی برای آموزش برنامه نویسی به علاقه مندان است. این شرکت توانست در تابستان 1401، بوت کمپ برنامه نویسی در زمینه های آموزش لینوکس، تحلیل داده، هوش مصنوعی، بلاک چین، فرانت اند و غیره برگزار کند.

در میان بوت کمپ هایی که برای آموزش زبان یا پلتفرمی خاص طراحی شدند، دو سری از خانواده بوت کمپ های کوئرا، با نام های بوت کمپ های آلفا و بوت کمپ های دلتا هم برگزار می شوند که علاوه بر آموزش یک زبان یا تکنولوژی، ویژگی های خاصی دارند.

بوت کمپ های آلفا به عنوان دروازه ورود به برنامه نویسی شناخته می شوند؛ دوره های فشرده ای که مبانی و اصول یک زبان برنامه نویسی یا تکنولوژی مورد بحث قرار می گیرد. تشریح مباحث تکمیلی و آماده سازی افراد برای ورود به مراحل پیشرفته، از دیگر اهداف این بوت کمپ ها هستند.

معمولا تمرین های عملی این دوره ها برمبنای چالش های دنیای واقعی و نزدیک به صنعت موردنظر طراحی می شوند. همراهی منتورها در برطرف ایرادات کدنویسی و برگزاری جلسات برطرف اشکال هم بخشی از این مسیر هستند. در سرانجام دوره، کوئرا دورهمی های حضوری، آنلاین، کار تیمی و شبکه سازی را اجرا می نماید تا مهارت آموزان بتوانند مفاهیم و آموزش ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این مشارکت ها به درک بیشتر مفاهیم و مشاهده آموخته ها از زاویه ای نو، به تثبیت آن ها کمک خواهد نمود.

بوت کمپ های دلتا در فضای تخصصی زبان های برنامه نویسی فعالیت می نمایند؛ فضایی که می تواند شرکت نمایندگان را با مباحث پیشرفته آشنا نموده و آن ها را آماده ورود به بازار کار کند. شرکت در این دوره های فشرده مستلزم درک و تسلط بر مباحث مقدماتی و مبانی زبان برنامه نویسی و تکنولوژی مدنظر دارند. خروجی این بوت کمپ ها توسعه مهارت های نرم، آماده شدن مهارت آموزان برای ورود به بازار کار و رزومه نویسی موثر خواهد بود. برای رسیدن به این اهداف، کوئرا مصاحبه های شبیه سازی شده و منتورینگ حرفه ای را ارائه می دهد تا هر شرکت نماینده با حل چالش های پروژه های عملی، بتواند با سوالات واقعی جلسات مصاحبه روبه رو گردد.

مزایای همکاری شرکت ها با کوئرا چیست؟

  • فرصت شناخته شدن شرکت و برند کارفرمایی در میان برنامه نویسان، دانشجویان و نخبگان دانشگاه های مطرح
  • امکان جذب شرکت نمایندگان برتر هر دوره
  • استفاده از چالش های به روز و واقعی هر شرکت به عنوان تمرین و پروژه در بوت کمپ ها
  • تور بازدید از شرکت حامی
  • فرصت برگزاری کارگاه های مهارت پروری و توسعه مهارت های نرم
  • رشد برند شخصی (Personal Branding) نیروهای فنی شرکت ها به وسیله مشارکت آن ها به عنوان استاد، راهنما یا منتور در بوت کمپ های کوئرا
  • امکان ارائه آموزش های تخصصی و عمیق در حوزه مدنظر به وسیله بهترین اعضای تیم شرکت های حامی

آیا کوئرا با شرکت های دیگری هم همکاری داشته است؟

کوئرا در سال 1401، افتخار برگزاری بوت کمپ اختصاصی را با شرکت دیجی کالا داشته است. این دوره فشرده با نام بوت کمپ بی نهایت دیجی کالا برگزار گردید و روی دو حوزه دواپس و مهندسی نرم افزار تمرکز داشت. در این بوت کمپ، فرصت خوبی برای یادگیری، کسب تجربه و فعالیت در یک محیط کار حرفه ای فراهم شد. شرکت نمایندگان توانستند با تکنولوژی های مورد استفاده در دیجی کالا و ساختار تیم ها و فرایندهای کاری در یک محیط کار واقعی آشنا شوند. بعلاوه در این فرصت، شرکت نمایندگان توانستند تیم های برنامه نویسی خود را تشکیل دهند و به شکل گروهی روی پروژه های مختلف کار نمایند. در انتهای بوت کمپ بی نهایت دیجی کالا، نفرات برگزیده به مصاحبه استخدامی در این خرده فروشی آنلاین دعوت شدند.

همکاری دیگری بین کوئرا، بازار و بازارپی در سری ششم بوت کمپ ها آغاز شد. در طی همکاری دیگر این دو شرکت مطرح ایرانی، بوت کمپ هوش مصنوعی طراحی و پیاده سازی شد. در این بوت کمپ، قفل مرحله با شکافتن کتاب خانه های کار با داده در پایتون و مباحث پایه ای ریاضیات برای توسعه AI شکسته شد. شرکت نمایندگان این دوره فشرده در طول مسیر، مباحثی همانند یادگیری ماشین، الگوریتم های توسعه مدل، یادگیری عمیق و سایر مباحث مرتبط را فرا گرفتند؛ مباحث اساسی و پایه که برای توسعه هر مدل AI ضروری محسوب می شوند.

سخن سرانجامی

ثبت نام در موقعیت پیش رو با مراجعه به صفحه فرصت های همکاری با شرکت ها در بوت کمپ های کوئرا و پر کردن فرم آن صورت خواهد گرفت. پس از تکمیل اطلاعات و ارسال فرم، تیم کوئرا برای ارائه جزئیات و شرایط، با فرد متقاضی تماس گرفته و او را در مسیر حمایت از بوت کمپ ها، کمک خواهند کرد.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 23 تیر 1403 بروزرسانی: 23 تیر 1403 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2386

به "بوت کمپ برنامه نویسی٬ فرصت ویژه برای شناخته شدن برند کارفرمایی شرکت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوت کمپ برنامه نویسی٬ فرصت ویژه برای شناخته شدن برند کارفرمایی شرکت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید