بیانیه آلمان و فرانسه درباره تحولات شرق اوکراین خبرنگاران

به گزارش تور یونان ارزان، وزرای خارجه آلمان و فرانسه درحالی مدعی حمایت از حفظ تمامیت ارضی از راه اجرای پیمان مینسک شدند که روسیه به ناتو و کشور های اروپایی درباره اعزام نیرو به اوکراین هشدار داده است.

بیانیه آلمان و فرانسه درباره تحولات شرق اوکراین خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، ژان ایو لودریان و هایکو ماس وزرای خارجه فرانسه و آلمان مدعی ادامه کوشش برای اجرای کامل پیمان مینسک و حمایت از مذاکرات پیرامون این مسئله شدند.

آن ها همچنین در بیانیه ای، از تشدید تنش ها در منطقه دونباس که شاهد درگیری جدایی طلبان اوکراین و دولت کی یف است؛ ابراز نگرانی کردند.

به گفته آنها، در حال حاضر، شرایط در شرق اوکراین که از جولای 2020 از ثبات نسبی برخوردار بوده، شنماینده است و به دفعات شاهد نقض آتش بس هستیم.

آن ها همچنین از احیای ماموریت هایی که تحت نظارت سازمان همکاری و امنیت اروپا در اوکراین انجام می گیرد؛ استقبال کردند.

این بیانیه در حالی صادر شد که روسیه نیرو های اوکراین را به انجام اقدامات تحریک آمیز در شرق این کشور متهم کرد.

از سوی دیگر، اوکراین نیز این هفته مسکو را به صف آرایی در مرز مشترک متهم کرد و مدعی شد که جدایی طلبان هوادار روسیه به طور سیستماتیک آتش بس در شرق اوکراین را نقض می نمایند.

همزمان، روسیه به ناتو درباره هرگونه اعزام نیرو به اوکراین هشدار داد و گفت تنها نتیجه چنین اقدامی تشدید تنش خواهد بود.

اخطار مسکو واکنشی است به ابراز نگرانی پیمان آتلانتیک شمالی از افزایش حضور نظامی روسیه در مرز های مجاور با منطقه شرق اوکراین.

پیشتر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم گفته بود: هرگونه کوشش جدید برای به راه انداختن جنگ در منطقه دونباس ممکن است به نابودی اوکراین ختم گردد.

وزرای خارجه فرانسه و آلمان در حالی از پیمان مینسک که روسیه هم در اجرای آن دخیل است حمایت می نمایند که به عنوان اعضای ناتو، موضع جانبدارانه ای را در قبال تحولات شرق اوکراین اتخاذ نموده اند.

روز گذشته، آنگرت کرمپ کارنبائر در ادعایی جدید، رفتار روسیه را به عنوان یک خطر روز افزون و جدی برای تمامی اتحادیه اروپا دانست و بر لزوم آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات احتمالی از سوی مسکو تاکید نمود.

روسیه با توجه به تحولات شرق اوکراین، نیرو های خود را در مرز با این کشور افزایش داده حال آنکه می گوید این اقدام ماهیت دفاعی دارد و تهدید علیه هیچ کشوری نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1623

به "بیانیه آلمان و فرانسه درباره تحولات شرق اوکراین خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه آلمان و فرانسه درباره تحولات شرق اوکراین خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید