روسیه: آمریکا و ناتو عامل تهدیدات نظامی در اروپا هستند

به گزارش تور یونان ارزان، وزیر دفاع روسیه با اشاره به اینکه مسکو در پاسخ به فعالیت های نظامی آمریکا و ناتو در قاره اروپا که باعث افزایش تهدیدات نظامی در این منطقه شده، تدابیری اتخاذ کرد، از ایجاد سیستم واحد دفاع ضدهوایی روسیه و تاجیکستان اطلاع داد.

روسیه: آمریکا و ناتو عامل تهدیدات نظامی در اروپا هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه امروز (سه شنبه) در نشست شورای وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) گفت که اقدامات آمریکا و ناتو در قاره اروپا به افزایش تهدیدات نظامی در این منطقه یاری نموده و تمایلات تند ملی گرایانه در اوکراین، مناقشه نظامی در مناطق جنوب شرقی این کشور را تحریک نموده است.

وزیر دفاع روسیه خطاب به همتایان خود گفت: افزایش خطرات نظامی در منطقه اروپا نتیجه اقدامات آمریکا و ناتو در بالابردن آمادگی رزمی نیروها و تقویت حضور نظامی خود در این قاره است. ما شاهد نوسازی زیرساختارهای نظامی و افزایش آموزش ها و تمرینات نظامی نیروهای حاضر و اجرای دکترین آمریکایی 4 به ازای 30 در این منطقه هستیم. این در حالی است که تمایلات تند ملی گرایانه در اوکراین مناقشه نظامی در منطقه دونباس، از جمله تشدید اوضاع در نواحی مرزی روسیه را تحریک نموده است.

به گفته شایگو، در پاسخ به این اقدامات تحریک آمیز، روسیه تدابیر ضروری و مناسبی را اتخاذ کرد. وی اضافه کرد: همانطور که می دانید، بلافاصله برنامه کنترل نظامی ناگهانی برای افزایش توان رزمی و آمادگی نظامی نیروهای منطقه نظامی جنوبی و غربی کشور به اجرا گذاشته شد و کلیه وظایف در نظر گرفته شده در این مانورها با موفقیت انجام گرفت.

این مقام بلندپایه نظامی روس همچنین یادآور شد که روسیه فرایند انتقال و استقرار نیروهای نظامی ناتو در بخش های شرقی قاره اروپا در چارچوب مانور نظامی مشترک Defender Europe را با دقت زیر نظر دارد و امنیت مرزهای خود را در هر شرایطی تأمین می نماید.

سرگئی شایگو در این نشست همچنین از تصمیم روسیه و تاجیکستان برای ایجاد یک سیستم واحد دفاع ضدهوایی خبر داده و یادآور شد که در جریان سفر کنونی وی به دوشنبه، توافقنامه مربوطه بین مقامات مسئول امضاء خواهد شد. به گفته وی، این اقدام به منظور حفاظت تضمین شده از مرزهای ملی دو کشور در عرصه هوایی است.

پیش از این نیز اعلام شده بود که نظامیان روسیه و بلاروس نیز در اوایل تابستان واحد نظامی مشترک پدافند ضدهوایی را در یکی از پایگاه های نظامی بلاروس راه اندازی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1748

به "روسیه: آمریکا و ناتو عامل تهدیدات نظامی در اروپا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا و ناتو عامل تهدیدات نظامی در اروپا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید