احتمال خرید دومین سامانه اس-400 توسط ترکیه در آینده نزدیک

به گزارش تور یونان ارزان، یک شبکه روسی به نقل از منبعی در ریاست جمهوری ترکیه گزارش داد آنکارا در آینده نه چندان دور دومین مجموعه از سامانه های پدافندی روس را خریداری می نماید.

احتمال خرید دومین سامانه اس-400 توسط ترکیه در آینده نزدیک

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی رغم دردسرهایی که خرید سامانه پدافند موشکی روسی اس-400 برای ترکیه ایجاد نموده اما آنکارا باز هم به دنبال خرید تعداد بیشتری از این سامانه ها از مسکو است.

شبکه ریانووستی روز دوشنبه به نقل از دفتر ریاست جمهوری ترکیه گزارش داد که تاریخ خرید تعداد بیشتری از سامانه های اس-400 فقط یک مسئله فنی است و در آینده نه چندان دور قرارداد جدیدی منعقد می گردد.

به نوشته روزنامه دیلی صاباح، رئیس شرکت دولتی صادرکننده تسلیحات روسیه چند روز پیش گفته بود مسکو امیدوار است که در شش ماهه اول سال 2020، قرارداد جدیدی برای ارائه سامانه های اس-400 بیشتر به ترکیه بسته گردد.

ریانووستی به نقل از یک مسئول امور خارجی-امنیتی در دفتر ریاست جمهوری ترکیه نوشت: تاریخ خرید دومین سامانه اس-400 فقط یک مسئله فنی است. من گمان می کنم که این اتفاق در آینده نه چندان دور رخ دهد.

تحویل اولین سامانه اس-400 به ترکیه در حالی اوایل مرداد ماه تکمیل شد که وزارت خارجه آمریکا پیش از آن تهدید نموده بود که واشنگتن هر کشوری را که از روسیه، سامانه پدافند موشکی اس-400 خریداری کند، تحریم خواهد نمود. در خصوص ترکیه نیز آمریکا هشدار داده بود نه تنها تحویل مابقی جنگنده های اف-35 به ترکیه را تعلیق می نماید بلکه از برنامه فراوری مشترک این جنگنده نیز کنار می گذارد.

هفته گذشته ارتش ترکیه طی رزمایشی در استان آنکارا، جنگنده های اف-16 را برای آزمایش سیستم راداری و تشخیص سامانه های اس-400 به پرواز درآورد. بعد از آن بود که مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا از آزمایش سامانه های اس-400 در ترکیه ابراز نگرانی کرد.

چند روز پیش از آن نیز چند روز پیش نیز وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه کشورش هرگز از به کار بردن سامانه های پدافند موشکی روسی عقب نشینی نمی نماید، از فعال شدن این سامانه ها بعد از اتمام دوره آموزشی خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 717

به "احتمال خرید دومین سامانه اس-400 توسط ترکیه در آینده نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال خرید دومین سامانه اس-400 توسط ترکیه در آینده نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید