یونان برای مقابله با ترکیه، 18 فروند رافال از فرانسه می خرد

به گزارش تور یونان ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- یونان با توجه به اینکه خود را در مواجهه با ترکیه می بیند 18 فروند هواپیمای جنگی رافال را به شرکت سازنده آن در فرانسه سفارش داد.

یونان برای مقابله با ترکیه، 18 فروند رافال از فرانسه می خرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، یونان برای تقویت بنیه دفاعی خود و مشارکت با پاریس در برابر تنش های افزایش یافته با ترکیه، قرار است دوشنبه قرارداد خرید 18 فروند جنگنده رافال از فرانسه را منعقد کند.

نیکاس پاناگیوتوپولوس، وزیر دفاع یونان امروز در این باره گفت: فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه قرار است امروز برای امضای این قرارداد وارد آتن گردد. امضای این قرار داد در واقع پیغامی روشن در چند جهت را ارسال می نماید. اولین جهت ارسال پیغام این قرار داد به گفته وزیر دفاع یونان آنکارا است.

این قرارداد با ارزش حدود 2.5 میلیارد یورو درباره خرید 12 فروند هواپیمای دست دوم و 6 فروند هواپیمای جدید است.

این قرارداد همچنین شامل تامین موشک های کروز اسکالپ، موشک های ضد کشتی اگزوست Exocet و موشک های دوربرد ضد هوایی متئور Meteor برای یونان است.

دو کشور درباره این قرار داد خیلی سریع مصاحبه کردند و به نتیجه رسیدند. تصمیم برای مذاکره در ماه سپتامبر توسط نخست وزیر یونان در واکنش به اقدامات ترکیه در آب های شرق دریای مدیترانه برای اکتشاف گاز و نمایش قدرت ترکیه در آب های مورد مناقشه میان یونان و ترکیه از سر گرفته شد.

اقدامات ترکیه در آب های شرق دریای مدیترانه به گفته رهبران اتحادیه اروپا غیرقانونی و تهاجمی است که زمینه تحریم آنکارا را فراهم می نماید.

شش فروند هواپیمای رافال نو که یونان از شرکت داسو اویاسیون Dassault Aviation، شرکت سازنده این نوع هواپیما خریده قرار است از سال 2022 تحویل داده گردد.

اما آتن که مایل است هواپیما هایی بدون تأخیر برای اطمینان از رجحان هوایی اش در دریای اژه داشته باشد، 12 فروند رافال دست دوم نیز به فرانسه سفارش داده است. یونان قرار است این نوع هواپیما های دست دوم را از موجودی نیروی هوایی فرانسه بگیرد.

به گفته یک مقام وزارت دفاع یونان، تحویل این نوع هواپیما های جنگی پیشرفته در تابستان سال جاری شروع می گردد. چهار خلبان یونانی در مرحله نخست در اوایل سال 2021 در فرانسه برای به پرواز در آوردن این نوع هواپیما ها آموزش خواهند دید.

توازن قوا:

برای جایگزینی 12 هواپیمای فروخته شده به یونان، وزارت دفاع فرانسه 12 هواپیمای جدید خریداری خواهد نمود. به گفته سخنگوی وزیر دفاع فرانسه، تمام درآمد ناشی از این فروش که به میزان 400 میلیون یورو است صرف بخشی از هزینه خرید خواهد شد.

یونان نخستین کشور اروپایی است که هواپیمای رافال فرانسه را خریداری می نماید. پاریس کوشش می نماید دیگر کشور های اروپایی را به خرید این نوع هواپیمای جنگی تشویق کند.

با توجه به اینکه فرانسه برای حفظ و دوام صنعت هواپیماسازی و راهبرد دفاعی خود به صادرات پویا و ادامه دار محصولات آن نیاز دارد، این فروش دست کم به شرکت هواپیما سازی داسو و 500 پیمانکار فرعی آن افق دیدی 18 ماهه می دهد. این امر از آنجا بسیار مهم است که شیوع همه گیری کووید-19، صندلی این شرکت فرانسوی را به شدت ضعیف نموده بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1484

به "یونان برای مقابله با ترکیه، 18 فروند رافال از فرانسه می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان برای مقابله با ترکیه، 18 فروند رافال از فرانسه می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید