تحقیقات علوم پزشکی باید بر مبنای احتیاج جامعه و مساله محور باشد

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی با حضور در دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشستی با حضور مسئولان استانی و دانشگاه و جمعی از فناوران، اعلام نمود: اگر از نظر مرجعیت علمی صاحب فکر باشد دشمنان نمی توانند چشم طمع به کشور داشته باشند لذا باید به سمت فناوری و ثروت آفرینی رفت.

تحقیقات علوم پزشکی باید بر مبنای احتیاج جامعه و مساله محور باشد

معاون وزیر بهداشت در بازدید از ظرفیت های علوم پزشکی قزوین با یادآوری اینکه در فراوری علم و دانش در منطقه اول هستیم بر افزایش سرعت فراوری علم تاکید نمود و گفت: تحقیقات باید بر مبنای احتیاج جامعه و مساله محور باشد و به سوالات و مسائل جامعه پاسخ دهد و بعلاوه هزینه مردم را در حوزه سلامت کاهش دهد.

در این نشست دکتر عبدالله دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابتکار ایجاد واحدهای توسعه تحقیقات بالینی در مراکز درمانی برای استفاده از داده های بالینی به منظور پژوهش درباره بیماریها و معضلات سلامت مردم صورت گرفته است.

وی راه اندازی مرکز آزمایشگاه جامع را از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی قزوین دانست و اعلام نمود: با راه اندازی این مرکز استفاده بهتری از امکانات آزمایشگاهی انجام خواهد شد.

دیدبان جذب هیات علمی پژوهشی را از برنامه های دیگر دانشگاه برشمرد و گفت: درنظر داریم برای هر مرکز تحقیقاتی یک هیات علمی پژوهشی داشته باشیم.

در این نشست مدیر گروه توسعه سلامت و ردیس مرکز رشد فناوری های زیست پزشکی به شرح اهداف، اقدامات، دستاوردها و راهکارهای برطرف موانع در جهت نیل به اهداف فناورانه پرداختند.

در ادامه این نشست فناوران به بیان دستاوردها و موانع موجود پرداختند . سخنرانی دکتر سیاهکلی مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس پارک علم و فناوری قزوین از بخش های دیگر این نشست بود.

سپس دکتر یونس پناهی، هیات همراه و مسئولان دانشگاهی و استانی با حضور در پارک علم و فناوری کلنگ پردیس فناوری سلامت را به زمین زد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 30 مهر 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2225

به "تحقیقات علوم پزشکی باید بر مبنای احتیاج جامعه و مساله محور باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات علوم پزشکی باید بر مبنای احتیاج جامعه و مساله محور باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید