تداوم موج استعفا در شبکه الدجله؛ گوشمالی هتاکان توسط خبرنگاران

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران، گروه بین الملل: موج استعفاهای خبرنگاران شبکه ماهواره ای الدجله عراق در پی اهانت این شبکه به ساحت امام حسین (ع) ادامه دارد. طی 24 ساعت گذشته بر شمار خبرنگارانی که در اعتراض به اقدام موهن الدجله از این شبکه استعفا دادند، افزوده شده است.

تداوم موج استعفا در شبکه الدجله؛ گوشمالی هتاکان توسط خبرنگاران

بر اساس این گزارش، اقدام موهن شبکه الدجله خشم مردم عراق را نیز به دنبال داشت. معترضان عراقی در اعتراض به اقدام شبکه ماهواره ای الدجله در پخش موسیقی در روز عاشورا، دفتر این شبکه در بغداد را به آتش کشیدند. معترضان عراقی با سر دادن شعارهایی خواهان بسته شدن تمامی دفاتر شبکه الدجله در نقاط مختلف عراق شدند. این در حالی است که با تصمیم شماری از استانداران عراقی، دفاتر الدجله در چند استان بسته شده است.

در همین حال، در ادامه موج استعفای خبرنگاران، لیث الجزائری مجری برنامه های سیاسی شبکه ماهواره ای الدجله به خاطر هتک حرمت مراسم عاشورای حسینی توسط این شبکه، از عضویت در این شبکه استعفا کرد. در همین حال، حسن مظلوم، از جمله دیگر خبرنگاران شبکه الدجله محسوب می گردد که پس از اهانت آن به امام حسین (ع) در روز عاشورای حسینی اعلام نمود که دیگر به فعالیت هایش در این شبکه ادامه نخواهد داد.

از سوی دیگر، نزار فارس شاعر برجسته عراقی و صاحب قصیده معروف تسوی نفسک متعرفنی من اشوفک پس از بی احترامی شبکه ماهواره ای الدجله نسبت به امام حسین (ع) از فعالیت در این شبکه استعفا کرد. وی با انتشار یک پست توئیتری اعلام نمود که دیگر به فعالیت هایش در شبکه الدجله ادامه نخواهد داد.

افزون بر این، محمد العبیدی مدیر شبکه الدجله در بغداد نیز به جمع استعفا کنندگان از این شبکه پیوست. وی نیز همچون دیگر هم قطارانش در شبکه الدجله با انتشار یک پست توئیتری از تصمیمش برای خاتمه دادن به فعالیت های خود در شبکه الدجله به دنبال اقدام موهن این شبکه در روز عاشورای حسینی (ع) اطلاع داد.

از سوی دیگر، زید الفتلاوی ازجمله دیگر خبرنگاران شبکه الدجله نیز با انتشار یک پست توئیتری از تصمیم خود برای خاتمه فعالیت هایش در این شبکه پرده برداشت. وی اعلام نمود که در فضای کنونی پس از اهانت به ساحت امام حسین (ع) در روز عاشورا دیگر تداوم فعالیت ها در شبکه الدجله میسر نیست.

کرار العساف از جمله دیگر خبرنگاران شبکه الدجله نیز اعلام نمود که همکاری خود با این شبکه را قطع نموده است. این خبرنگار عراقی در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام نمود که دیگر حاضر نیست برای شبکه الدجله کار کند.

اقدام موهن شبکه الدجله در روز عاشورا در راستای سیاست این شبکه مبنی بر تفرقه افکنی دینی و مذهبی، رخ داد. نقش این شبکه در تفرقه افکنی در عراق پیشتر نیز آشکار شده بود. حمایت از حوادث خونین جنوب عراق و به ویژه بصره و نیز کوشش برای مذهبی و دینی جلوه دادن این حوادث بخشی از فعالیت های فرقه ای شبکه الدجله محسوب می گردد. در همین ارتباط، فالح حسن الخزعلی نماینده مجلس عراق اعلام می نماید که هدف اصلی و اساسی شبکه الدجله ایجاد فتنه و تفرقه در عراق است.

شبکه ماهواره ای الدجله در واقع متعلق به محمد الکربولی نماینده فعلی مجلس عراق است. او از نمایندگان اهل تسنن است که از لحاظ سیاسی به محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق نزدیک است. پیشتر اعلام شده بود که الکربولی به دلیل برخورداری از ثروت و تمکّن اقتصادی، زمینه برای حضور خود در مجلس را فراهم نموده است. در همین ارتباط، یک منبع فاش کرد که الکربولی مبلغی به رقیبش علی فرحان در استان الانبار پرداخت کرد تا وی به نفع او از صحنه انتخابات کنار بکشد و کرسی خود را در مجلس به او واگذار کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1270

به "تداوم موج استعفا در شبکه الدجله؛ گوشمالی هتاکان توسط خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم موج استعفا در شبکه الدجله؛ گوشمالی هتاکان توسط خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید