ترامپ: کرونا تقصیر چین بود!

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا که از امضای لایحه بسته مالی مبارزه با کرونا خودداری نموده است؛ بار دیگر در پیامی توئیتری، شروط خود را برای کنار آمدن با کنگره تکرار کرد.

ترامپ: کرونا تقصیر چین بود!

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در عین حال، وی یک بار دیگر کوشید تا برای توجیه عملکرد ضعیف خود در مهار این بیماری، چین را از بابت شیوع کووید 19 متهم جلوه دهد.

ترامپ در این باره نوشت: 2000 دلار بعلاوه 2000 دلار هم برای سایر اعضای خانواده. نَه 600 دلار. به یاد داشته باشید، این (ویروس کرونا) تقصیر چین بود!

به گزارش خبرنگاران، ترامپ مدعی است در بسته پیشنهادی کنگره، یاری معیشتی اختصاص یافته به افراد باید از 600 دلار به 2 هزار دلار افزایش یابد.

در مقابل، وی خواهان کاهش یاری های اختصاص یافته به کشورهای خارجی و بعضی موسسات است.

وی پیشتر در این باره گفته بود: از کنگره می خواهم فوراً از شر هزینه های غیرضروری این مصوبه خلاص گردد و لایحه ای مناسب را برای من ارسال کند چراکه در غیر این صورت، وظیفه ارائه بسته مالی به دولت بعدی واگذار خواهد شد که ممکن است دولت خود من باشد.

البته پیش بینی می شد که ترامپ بخواهد همزمان با پیشبرد ادعای تقلب در رقابت 2020، به دنبال بازی دادن افکار عمومی باشد تا با جلب حمایت مردم، شانس خود را برای تغییر نتیجه انتخابات و تضمین بقای خود در کاخ سفید، افزایش دهد.

در واقع، او با افزایش چشمگیر یاری معیشتی مردم و تاکید بر لزوم کاهش یاری های خارجی، به دنبال محبوب جلوه دادن خود با تکیه بر شعار اول آمریکا است و سنگ اندازی در راستا کنگره نه از باب دلسوزی برای ملت آمریکا بلکه برای پیشبرد امیال سیاسی است.

از سوی دیگر، او در تمام طول کارزار انتخاباتی، کوشش کرد تا چین را مسئول بی کفایتی ها و ناکامی های خود جلوه دهد. ترامپ از یک سو مدعی بود که دولت پکن در راستای حمایت از جو بایدن دموکرات قصد مداخله در فرایند انتخاباتی آمریکا را دارد و از سوی دیگر، با استفاده از نام جعلی ویروس چینی کوشش کرد تا افکار عمومی را از ناکارآمدی دولت خود در مهار کرونا منحرف کند.

این در حالی است که اگرچه همه گیری کووید 19 از چین آغاز شد اما هیچ شواهد علمی وجود ندارد که ثابت کند منشاء این ویروس کشور چین بوده است حال آنکه اکنون نیز گونه جدید ویروس که به کرونای انگلیسی مشهور شده به سرعت در حال انتشار در دنیا است اما هیچ کشوری دولت لندن را از بابت این امر مقصر نمی داند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1478

به "ترامپ: کرونا تقصیر چین بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: کرونا تقصیر چین بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید