تصمیم گیری درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه ها؛ عصر امروز ، دلیل تعطیل نشدن مدارس فقط سفر شمال است!

به گزارش تور یونان ارزان، وزیر بهداشت با بیان اینکه تصمیم گیری درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از سوی رئیس جمهوری به ستاد مقابله با کرونا واگذار شده، گفت: امروز عصر تصمیم هایی در این خصوص و نیز اعمال محدودیت در سیستم اداری و دولتی بعضی شهرها گرفته می گردد و به اطلاع مردم می رسد.

تصمیم گیری درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه ها؛ عصر امروز ، دلیل تعطیل نشدن مدارس فقط سفر شمال است!

بهترین تجربه سفر را با کارگزار تور کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی با اشاره به اینکه اطلاعات ما در مورد بیماری و بیماری یابی بسیار به روزتر شده، گفت: الان نگرانی برای تعداد تخت های بیمارستانی نداریم و از سوی دیگر مردم ما با اطلاع رسانی های بیشتر همراه نظام سلامت هستند.

وی با تاکید بر اینکه فرایند بهبود و ترخیص بیماران مبتلا به کرونا با افزایش روبه رو بوده است، اعلام کرد: طبق اخباری که امروز به دست بنده رسیده، حدود 30 بیمار مبتلا به کرونا در استان قم بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده اند. این یک علامت بسیار خوب و دلگرم نماینده است که تعداد بیماران بستری در حال کاهش و تعداد افراد ترخیص شده نیز افزایش داشته است.

دکتر نمکی با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس جمهوری مبنی بر تحت کنترل درآمدن این بیماری واگیردار، اظهار کرد: ایشان تصمیم گیری در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را صراحتا به ستاد مقابله با کرونا واگذار نموده اند و امروز عصر هم تصمیماتی در این خصوص و نیز اعمال محدودیت در سیستم اداری و دولتی بعضی شهرها نیز اخذ می گردد و به اطلاع مردم ایران خواهد رسید.

وزیر بهداشت گفت: بارها عرض کردیم ما سیستم قرنطینه به گونه ای که در قرن های گذشته مطرح بود را به عنوان یک کار علمی نمی پذیریم اما قرنطینه خانگی بسیار اهمیت بالایی دارد.

نمکی، یکی از دلایل اضطراب دولت از تعطیلی مدارس را افزایش سفرها خواند و گفت: متاسفانه در این هفته مشاهده کردیم که بعضی بدون توجه به پیغام های بهداشتی و درخواست های ما باز هم سفر داشتند و آمار سفر افزایش یافته است.

وی گفت: ما از مردم انتظار داریم وقتی اعلام می کنیم قرنطینه شهری اعمال نمی کنیم، یعنی به خود مردم اعتماد نموده ایم و از آنها می خواهیم از سفر به سایر شهرها خودداری نمایند. الان گیلان، یکی از استان های آلوده کشور است ولی طی روزهای اخیر آمار سفرها به آن بالا رفته و همین موجب سنگین شدن کار همکاران ما در نظام سلامت شده است. تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در این شرایط به معنای سفر کردن نیست.

دکتر نمکی درباره نحوه اطلاع رسانی وزارت بهداشت برای سفر نکردن مردم و پایبندی به نکات بهداشتی، اضافه نمود: ما از روزهای اول به وسیله سامانه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، آگاهی رسانی به مردم را شروع نموده ایم و صداوسیما هم با تاخیر به ما پیوست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 842

به "تصمیم گیری درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه ها؛ عصر امروز ، دلیل تعطیل نشدن مدارس فقط سفر شمال است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گیری درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه ها؛ عصر امروز ، دلیل تعطیل نشدن مدارس فقط سفر شمال است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید