تفاوت های دو پسرعموی بدنام!

به گزارش تور یونان ارزان، دانشمندان هنوز در کوشش هستند تا بفهمند ویروس تازه دلتا پلاس از دلتا کشنده تر و مسری تر است یا خیر. نکته بسیار حائز اهمیت این است که دو نوع دلتاپلاس در دنیا وجود دارد.

تفاوت های دو پسرعموی بدنام!

به گزارش خبرنگاران به نقل از نشنال جئوگرافیک، نوع نو ویروس کرونا کشف شده و حالا دانشمندان در حال کوشش برای کشف این هستند که آیا این ویروس نو یعنی دلتاپلاس از پسرعموی بدنام خود یعنی دلتا خطرناک تر است یا خیر.

اکنون دلتا به اسم ویروس غالب در سراسر دنیا معرفی می گردد و شرایط بسیار نگران کننده ای به خصوص در کشورهای آسیایی به وجود آورده است. دلتا اکنون در انگلیس و آمریکا هم شیوع پیدا نموده و اخبار متفاوتی در رابطه با تاثیر آن بر روی واکسن های کرونا شنیده می گردد.

دلتا پلاس اندکی با دلتا فرق دارد. بعضی می گویند تفاوت های زیادی دارند اما بعضی دانشمندان بر این عقیده هستند که تفاوت چندان ساختاری بین دو پسرعموی بدنام وجود ندارد.

خطرات مربوط به دلتا و دلتاپلاس باعث شده تا سازمان دنیای بهداشت هشدار بدهد تمام افرادی که واکسینه کامل شده اند همچنان ماسک خود را بزنند.

دلتاپلاس از این لحاظ بسیار خطرناک است که توانایی اتصال قوی تر به گیرنده های سلول های ریه را دارد و احتمال خنثی کردن آنتی بادی های قبلی ویروس از سوی این ویروس نو بسیار زیاد است.

با وجود خطرات بسیار زیاد دلتاپلاس هنوز هم در زمره ویروس های تحت تحقیقات بیشتر واقع شده است.

نکته ای که شاید درباره دلتاپلاس ندانید این است که فقط یک نوع از آن در دنیا وجود ندارد، در واقع ما با دو نوع نسخه دلتاپلاس روبرو هستیم.

اکنون حداقل دو نسخه از نسخه دلتا پلاس به آرامی در سراسر دنیا در حال توسعه است. این نوع در کانادا ، آلمان ، روسیه ، سوئیس ، لهستان ، پرتغال ، نپال ، ژاپن ، انگلیس و ایالات متحده شناسایی شده است. نسخه رایج تر در سطح بین المللی AY.1 نامگذاری شده است و نسخه دوم AY.2 نام دارد.

دلتا پلاس به علت جهش اضافی K417N که در آن پروتئین سنبله واقع شده و سطح ویروس کرونا را می پوشاند ، با دلتا فرق دارد.

موقعیت K417 در ناحیه پروتئین سنبله است که با پروتئین گیرنده ACE2 در تعامل می گردد و ویروس را قادر می سازد سلول ها را آلوده کند؛ از جمله سلول های ریه ، قلب ، کلیه و روده. هنگامی که پروتئین سنبله با ACE2 روبرو می گردد ، از حالت بسته به باز تبدیل می گردد تا به گیرنده متصل گردد و سلول را آلوده کند.

اما پیش بینی تأثیر افزایشی K417N بر پروتئین سنبله ویروسی که دلتا پلاس را از دلتا متمایز می نماید آسان نیست زیرا تأثیر جهش های فردی بر روی پروتئین ها به سادگی نمی تواند جمع گردد.

البته بعضی دانشمندان حدس می زنند که جهش K417N ممکن است دلتاپلاس را تضعیف کند.

به هر حال معین نیست که نوع دلتاپلاس در هند و فراتر از آن چقدر رایج است.

دانشمندان می گویند هنوز باید در رابطه با این ویروس تحقیقات بیشتری صورت بگیرد تا معین گردد آیا از دلتا خطرناک تر است یا خیر.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1817

به "تفاوت های دو پسرعموی بدنام!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت های دو پسرعموی بدنام!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید