توسعه فعالیت های ورزشی در چهارمحال و بختیاری به شرط حمایت مسئولان از این حرفه

به گزارش تور یونان ارزان، سرپرست معاونت ورزش اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: حمایت مسئولان ارشد استان و ورود بخش خصوصی و صنایع می تواند فضای توسعه فعالیت های ورزشی را بیش از پیش مهیا کند.

توسعه فعالیت های ورزشی در چهارمحال و بختیاری به شرط حمایت مسئولان از این حرفه

عبدالله جهانبخشی گفت: سال جاری در هفته تربیت بدنی 200 برنامه فرهنگی، ورزشی و زیرساختی در چهارمحال و بختیاری برگزار گردید که در همه برنامه های این هفته استاندار و مقامات استانی شرکت داشتند که نشان از توجه مسئولان اُستان به حوزه ورزش و جوانان دارد.

وی اضافه نمود: استاندار چهارمحال و بختیاری در هفته تربیت بدنی نشستی با اعضای هیات های ورزشی استان داشتند که در آن هیات های ورزشی مسائل خود را اعلام کردند و مقامات استانی در جریان مسائل و کمبود های ورزشی نهاده شدند.

جهانبخشی افزود: شورای عالی ورزش استان که عالی ترین شورای تصمیم گیری در مورد ورزش چهارمحال و بختیاری است آذرماه سال جاری به ریاست استاندار، برگزار خواهد شد.

وی گفت: مقرر شده است در نشست این شورا که نمایندگان صنایع استان نیز در آن حضور خواهند داشت، هریک از صنایع به یک رشته ورزشی معرفی گردد تا آن ورزش تحت حمایت صنایع و بخش خصوصی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

جهانبخشی گفت: در سومین دوره مسابقات المپیاد سراسری استعداد های ورزشی کشور که از هفته تربیت بدنی به مدت یک ماه در 9 استان کشور برگزار گردید،273 نفر از ورزشکاران حرفه ای و استعداد های برتر استان به این مسابقات اعزام شدند.

سرپرست معاونت ورزش اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: در این دوره از مسابقات، این استان وجود توانایی مالی پایین تر نسبت به سایر استان ها، حائز رتبه 22 شد که با این جایگاه بالاتر از اُستان های برخورداری مانند کرمان و بوشهر نهاده شد.

وی اظهار توضیح داد: هدف گذاری برای رسیدن به رتبه 15 المپیاد سراسری استعداد های ورزشی کشور در سال آینده اجرا شده است و این مقام دور از دسترس نیست و با کسب تنها دو مدال طلا می توان به این جایگاه رسید و برای تحقق این هدف برنامه ریزی یکساله اجرا شده است.

جهانبخشی اضافه نمود: هدف المپیاد سراسری استعداد های ورزشی کشور، شناسایی استعداد ورزشی اُستان ها است و در این مسابقات مربیان استعدادیابی از طرف فدراسیون های کشور حضور داشتند که دو مربی استعدادیاب از چهارمحال و بختیاری نیز در بین آن ها بودند.

وی افزود: آذرماه سال جاری مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه های اجرایی به صورت سراسری در کشور و استان برگزار می گردد که ثبت نام شرکت نمایندگان از 25 آبان ماه شروع شد و تا 10 آذر ماه 1401 ادامه خواهد داشت.

جهانبخشی گفت: تا به امروز ورزشکاران 29 دستگاه اجرایی استان برای شرکت در شش رشته ورزشی در این مسابقات اعلام آمادگی نموده اند و کارکنان رسمی، پیمانی، کارمعین و قراردادی دستگاه ها و نهاد های اجرایی و دولتی چهارمحال و بختیاری می توانند در این مسابقات شرکت نمایند.

وی توضیح داد: این مسابقات از 11 تا 30 آذرماه در شش رشته ورزشی در شهرکرد برگزار خواهد شد و نفرات برتر به مسابقات منطقه ای و کشوری کارکنان دولت اعزام خواهند شد.

سرپرست معاونت ورزش اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد ورزشکاران استان با محاسبه شرکت نمایندگان در رشته های ورزش های همگانی که به طور منظم ورزش می نمایند به 100 هزار نفر می رسد که 10 درصد جمعیت استان است.

جهانبخشی اضافه نمود: یک صد هزار نفر از جمعیت یک میلیونی چهارمحال و بختیاری به طور منظم ورزش می نمایند و این اندازه ورزشکار فعال از بعضی از استان های دیگر بالاتر است.

وی افزود: علاوه بر حدود 65 هزار ورزشکاری که در رشته های ورزش های همگانی در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند، 35 هزار ورزشکار سازمان یافته نیز در استان وجود دارد که شامل مربی و ورزشکار دارای بیمه ورزشی است و زیر نظر 500 هیات ورزشی در شهرستان ها و شهر های استان مشغول فعالیت هستند.

جهانبخشی یادآورشد: 50 هیات از 500 هیات ورزشی فعال مربوط به چهارمحال و بختیاری در شهرکرد استقرار دارند و بقیه 450 هیات مربوط به شهرستان ها و شهر های استان است.

وی اعلام کرد: برنامه ریزی برای رسیدن به 40 هزار ورزشکار سازمان یافته تا انتهای سالجاری اجرا شده است که در صورت تحقق آن، با توجه به جمعیت یک میلیونی استان به یک شاخص رضایت بخش در سطح ملی دست خواهیم یافت.

جهانبخشی تاکید نمود: هیات های ورزشی نقش مهمی در ترویج و اشاعه ورزش دارند و تکمیل چارت های سازمانی هیات های ورزشی استان در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان واقع شده است.

وی اضافه نمود: رئیس و نائب رئیس هیات در راس هیات های ورزشی قرار دارند و هر هیات ورزشی باید دارای کمیته های داوران، خزانه دار و اعضای هیات رئیسه باشد و با تکمیل چارت سازمانی هیات های ورزشی هر هیات دست کم با 10 نفر ارتباط مستقیم خواهد داشت.

جهانبخشی افزود: مدیریت نو اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری احیای شورای ورزش استان را در دستور کار دارد و مقرر شده است تمام مسایل ورزشی استان از جمله اعزام ها به مسابقات تنها با تصمیم این شورا صورت گیرد.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت ها و استعداد های خوبی در ورزش های رزمی، دوومیدانی در قسمت پرتاب ها، قایقرانی در بخش آب های خروشان، بسکتبال، تیروکمان، وزنه برداری به ویژه در بخش بانوان و ورزش کوراش بانوان دارد.

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آذر 1401 بروزرسانی: 3 آذر 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2238

به "توسعه فعالیت های ورزشی در چهارمحال و بختیاری به شرط حمایت مسئولان از این حرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه فعالیت های ورزشی در چهارمحال و بختیاری به شرط حمایت مسئولان از این حرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید