تولیدات صنایع دستی در استان زنجان افزایش یافته است

به گزارش تور یونان ارزان، محمود علی محمدی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: بازارچه هنرهای دستی و صنایع دستی در 15 اسفندماه امسال در استان زنجان به بهره برداری می رسد.

تولیدات صنایع دستی در استان زنجان افزایش یافته است

وی اظهار کرد: واگذاری این غرفه ها به صورت موقت به مدت چند ماه کوتاه خواهد بود تا مسائل در بازارچه شناسایی گردد و بعد واگذاری ها به صورت یک ساله باشد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان زنجان گفت: با توجه به استقبال گسترده از صنایع دستی استان زنجان، تولیدات در این زمینه افزایش می یابد.

علی محمدی با بیان اینکه به عنوان مثال طی امسال بیش از 17 تن ظروف مسی در 200 کارخانه استان تولیدشده است، اضافه کرد: عرضه 20 درصد از تولیدات به بازار استان و 80 درصد تولیدات هم صادر می گردد.

وی ادامه داد: چاقو، چارق، ملیله، مس صنایع دستی هستند که زنجان به عنوان قطب این صنایع در کشور مطرح است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه موزه رختشوی خانه استان بعد از گنبد سلطانیه پر بازدیدترین جاذبه جهانگردی است در این میان در جوار این بازارچه خانه سفال همراه با کوره ها، چرخ های مخصوص سفال کاری راه اندازی می گردد.

علی محمدی تأکید کرد: خانه سفال هم در 15 اسفندماه امسال افتتاح می گردد.

وی بابیان اینکه خانه تاریخی ریاحی که توسط اداره کل میراث فرهنگی تملک شده بود، مرمت و بازسازی شد، اضافه کرد: پنج کارگاه صنایع دستی در این مجموعه برپا می گردد و هنرهایی که نو هستند همانند میناکاری در مجموعه آموزش داده خواهند شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان زنجان توضیح داد: شربت خانه برای ارائه محصولات با شیوه های خاص به صورت کاربردی استفاده می گردد و تهیه و فروش دسرهای و شربت های مخصوص زنجان در این مجموعه خواهد بود.

علی محمدی با یادآوری اینکه تا به امروز برای مجموعه صنایع دستی300 میلیون تومان هزینه و 750 متر فضای جدید جهانگردی ایجادشده و اعتبارات ملی است، اضافه کرد: راه اندازی این مجموعه ها در جذب جهانگرد بسیار مؤثر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 922

به "تولیدات صنایع دستی در استان زنجان افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدات صنایع دستی در استان زنجان افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید