حمایت از ایده های حوزه بذر، نهال و اندام تکثیری گیاهان دارویی

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تکمیل زنجیره ارزش فراوری و فرآوری گیاهان دارویی یکی از راهکارهایی است که می تواند جهش فراوری در این عرصه را رقم بزند.

حمایت از ایده های حوزه بذر، نهال و اندام تکثیری گیاهان دارویی

این کار هم جز با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان و خلاق و فعالان علمی و پژوهشی در کشور ممکن نیست. اینکه ایده ها و طرح های نوآورانه این افراد به چالش های موجود گره بخورد و نیازها مرتفع گردد.

صنعت گیاهان دارویی هم یکی از عرصه هایی است که برای احیا و بازآفرینی خود با موانع و خلاهایی در بخش های مختلف فراوری و تجاری سازی روبرو است که در تعامل با صاحبان ایده قابل برطرف است. یکی از این بخش ها؛ صنعت بذر، نهال و اندام تکثیری گیاهان دارویی است که ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار فراخوانی کوشش دارد تا چالش های اولویت دار این بخش را با استفاده از طرح های نوآورانه پاسخ دهد.

برهمین اساس هم فراخوان پذیرش طرح های فناورانه در زمینه بذر، نهال و اندام تکثیری گیاهان دارویی را منتشر نموده است تا ایده های نوآورانه و طرح های پیشنهادی شرکت های دانش بنیان و خلاق برای فراوری بار اول، فراوری نیمه صنعتی، صنعتی و تجاری سازی و توسعه بازار مطابق اولویت های معین شده را جذب، حمایت و توسعه دهد.

اولویت های مدنظر در این فراخوان شامل بذور و اندام های تکثیری استاندارد و گواهی شده گیاهان دارویی دارای اولویت، اصلاح ژنتیک و معرفی ارقام گیاهان دارویی، فناوری فرآوری و فناوری تکثیر می گردد.

علاقه مندان و صاحبان ایده تا 30 مهرماه سال 1401 برای ارسال طرح های خود مهلت دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2207

به "حمایت از ایده های حوزه بذر، نهال و اندام تکثیری گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از ایده های حوزه بذر، نهال و اندام تکثیری گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید