طرح استحصال آب باران از سطوح آبگیر اجرا شد

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، استحصال آب باران از سطوح آبگیر برای فراوری آب دیونیزه یکی از اولویت هایی است که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به وسیله دانشگاه تربیت مدرس عملیاتی می گردد.

طرح استحصال آب باران از سطوح آبگیر اجرا شد

حجم قابل توجهی از بارش باران در بخش شمال کشور اتفاق می افتد. باران در این منطقه ها به علت داشتن هوای پاک، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. با این حال متاسفانه این منابع طبیعی آب شیرین در نهایت به وسیله روان آب ها و شیروانی های ساختمان ها وارد دریا شده و تبدیل به آب لب شور می گردد.

این موضوع کارگروه تخصصی توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را به تکاپوی اجرای طرحی برای استحصال آب باران از سطوح آبگیر برای فراوری آب دیونیزه انداخت.

طرح استحصال آب باران از سطوح آبگیر برای فراوری آب دیونیزه با هدف استفاده بهینه از آب باران، کاهش هزینه های صرف شده برای فراوری آب دیونیزه، کاهش قیمت نهایی محصول و کم کردن هدر رفت آب شهری اجرایی شده است تا با جمع آوری آب باران از سطوح باران گیر و تصفیه آن به یاری فیلترهای مختلف، محصولاتی فراوری گردد که نقشی موثر در بهینه سازی مصرف آب و انرژی داشته باشند.

از طرف دیگر با ساخت پکیج های فراوری آب دیونیزه برای استفاده آن در آزمایشگاه ها و مراکز مرتبط شرایطی فراهم می گردد که بخش صنعتی و آزمایشگاهی بتوانند به صورت خودکفا آب مورد احتیاج خود را با کیفیت بالا و هزینه کم فراوری نمایند.

مرحله به مرحله تا استحصال آب سالم

در این طرح ابتدا آب باران جاری شده از سطوح باران گیر با نصب ناودان ها و تاسیسات مربوطه در داخل مخازن پلی اتیلنی ذخیره سازی می گردد، سپس ذرات معلق موجود در آن با استفاده از فیلتر شنی و پلی پروپیلنی حذف می گردد.

در مرحله بعدی با استفاده از لامپ فرابنفش گندزدایی شده و در مرحله آخر با استفاده از فیلتر پلی پروپیلنی 5 میکرون، فیلتر پلی پروپیلنی 1 میکرون، فیلترهای کربنی و فیلترهای رزینی راهنمایی الکتریکی به کمتر 1 میکروزیمنس رسانده می گردد. در نهایت آب دیونیزه در بسته بندی های استاندارد در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

این طرح مزایایی چون استفاده و بهره برداری از منابع آب مقرون به صرفه و پاک و کاهش قابل ملاحظه مصرف انرژی، فراوری آب دیونیزه با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تر نسبت به محصولات مشابه در بازار و انجام عمل تصفیه و فراوری آب دیونیزه بدون هدر رفت آب، راه اندازی خط فراوری آب دیونیزه با کیفیت بسیار بالاتر از نمونه ها موجود در بازار با استفاده از پکیج تصفیه آب باران طراحی شده دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1815

به "طرح استحصال آب باران از سطوح آبگیر اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح استحصال آب باران از سطوح آبگیر اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید