حمله باج افزاری اطلاعات دانشجویان 10 دانشگاه را فاش کرد

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، در نتیجه حمله باج افزاری به یک شرکت تهیه کننده نرم افزار اطلاعات فارغ التحصیلان، دانشجویان و کارمندان حداقل 10 دانشگاه در انگلیس، آمریکا و کانادا سرقت شده است.

حمله باج افزاری اطلاعات دانشجویان 10 دانشگاه را فاش کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

در این حمله سایبری، هکرها به شرکت بلک باد(Blackbaud) نفوذ کردند. بلک باد یکی از بزرگترین تهیه کنندگان نرم افزارهای مدیریت اقتصادی، جمع آوری سرمایه و مدیریت آموزشی در دنیا است. هرچند طبق اطلاعات سیستم های این شرکت در ماه می هک شده بود، اما بلک باد در ماه جولای فاش کرد باجی به مقدار نامعلوم به هکرها پرداخت نموده است.

البته هنوز معین نیست چند دانشگاه هدف حمله سایبری قرار گرفته اند. اماتاکنون تایید شده دانشگاه یورک، دانشگاه لندن، دانشگاه ریدینگ، دانشگاه لاگ بروگ، دانشگاه آکسفورد بروکس و دانشگاه لیدز، دانشگاه اکستر، یانگ مایندز از جمله موسسات آموزش عالی در انگلیس هستند که هدف حمله سایبری قرار گرفته اند.

دانشکده طراحی در رود آیلند آمریکا، دانشگاه آمبروز در ایالت آلبرتا کانادا نیز هدف حمله سایبری بوده اند.

در بعضی دانشگاه ها مانند لاگ بروگ فقط اطلاعات فارغ التحصیلان سرقت شده است. در بعضی دیگر از موارد اطلاعات شماره تماس دانشجویان و کارمندان نیز فاش شده است.

به همین دلیل دانشگاه ها با ارسال ایمیلی به کارمندان، دانشجویان و فارغ التحصیلان خود به آنها اطلاع رسانی نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1201

به "حمله باج افزاری اطلاعات دانشجویان 10 دانشگاه را فاش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله باج افزاری اطلاعات دانشجویان 10 دانشگاه را فاش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید