خبرنگاران استفاده از ماسک در جمهوری آذربایجان اجباری شد

به گزارش تور یونان ارزان، باکو- خبرنگاران - مجلس ملی جمهوری آذربایجان روز یکشنبه پیشنویس اصلاح قانون مجازات تخلفات اداری را تصویب کرد و با این اقدام زدن ماسک برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در این کشور، اجباری شد.

خبرنگاران استفاده از ماسک در جمهوری آذربایجان اجباری شد

بر اساس قانون اصلاح شده ، شهفرایندان جمهوری آذربایجان در صورت استفاده نکردن از ماسک در شرایط قرنطینه ویژه در اماکن عمومی ، از 50 تا 400 منات (برابر 30 تا 235 دلار) جریمه خواهند شد.

براساس قانون مجازات تخلفات اداری اصلاح شده ، افراد عادی در صورت استفاده نکردن از ماسک در شرایط قرنطینه ویژه 50 منات (30 دلار) ، کارکنان دولت 100 منات (60 دلار) و اشخاص حقوقی 200 منات (120 دلار) جریمه می شوند و در صورت نقض این قانون برای بار دوم شهفرایندان عادی 100 منات، کارمندان دولتی 200 منات و اشخاص حقوقی 400 منات جریمه خواهند شد.

فرایند ابتلا به کرونا در جمهوری آذربایجان برخلاف یک ماه پیش در چند هفته گذشته سیر صعودی به خود گرفته و امروز (یکشنبه) با ابتلای 248 نفر به کرونا مجموع مبتلایان به این ویروس در این کشور به پنج هزار و 494 نفر رسید .

همچنین تا به حال 63 نفر در جمهوری اذربایجان بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند.

ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا آدینه گذشته خاطرنشان کرد که برنامه قرنطینه ویژه برای جلوگیری از شیوع این ویروس که از 14 اسفند ماه در سراسر این کشور به کار گرفته شده است تا 15 ژوئن (برابر 26 خرداد ماه) تمدید شده است .

در این برنامه قرنطینه ویژه ورود و خروج از جمهوری آذربایجان به غیر از حرکت کامیونها و حمل و نقل ترانزیتی، برگزاری مراسم عروسی و عزاداری و تجمع با حضور بیش از 10 نفر در اماکن عمومی منع و دانشگاهها، مدارس و مهد کودکها، سالن های سینما و تئاتر و نیز سالن های ورزشی در سراسر این کشور تعطیل خواهد بود .

همچنین محدودیت های مربوط به ورود و خروج از چند شهر عظیم جمهوری آذربایجان از جمله باکو ، گنجه، سومقایت، لنکران و آبشرون تمدید شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1108

به "خبرنگاران استفاده از ماسک در جمهوری آذربایجان اجباری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استفاده از ماسک در جمهوری آذربایجان اجباری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید