کرونا صنعت گردشگری اروپا را تا سال آینده میلادی تعطیل کرد

به گزارش تور یونان ارزان، گردشگری از بخشهای اصلی مالی بود که بعد از شیوع ویروس کرونا، بیشترین آسیب را دید و فعالان این حوزه پیش بینی نموده اند که این صنعت تا سال 2021 تعطیل خواهد بود؛ کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و اسپانیا بیشترین لطمه مالی از ناحیه را متحمل خواهند شد.

کرونا صنعت گردشگری اروپا را تا سال آینده میلادی تعطیل کرد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

تسنیم:بعد از شیوع ویروس کرونا، توریستی یکی از بخشهای اصلی اقتصاد کشورهای مختلف بود که آسیب زیادی به آن وارد شد و اگر مشاغل دیگر درصد فعالیتشان با شیوع دنیای ویروس کاهش پیدا کرد، صنعت توریستی به طور کامل متوقف شد و فعالان این عرصه در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند!

تنها امید فعالان این صنعت شروع دوباره فعالیتهایشان است اما خبرهای چندان خوشی برای آنها وجود ندارد و بسیاری از تحلیلگران این بخش پیش بینی نموده اند که صنعت توریستی تا سال 2021 تعطیل خواهد بود.

به عنوان مثال مسئولان اسپانیایی اعلام نموده اند صنعت توریستی این کشور تا سال 2021 تعطیل خواهد بود! این کشور دومین قطب توریستی در دنیا محسوب می گردد و 12 درصد از فراوری ناخالص داخلی و 13 درصد از اشتغال این کشور را رقم می زند؛ حال این صنعت در اسپانیا احتیاج به حمایت دولتی دارد و ماریا خسوس مونترو وزیر دارایی اسپانیا از برنامه ریزی برای این حمایتها خبر داده است.

این کشور در سال 2019 بیش از 83 میلیون توریست جذب کرد و بعد از کشور فرانسه با 89 میلیون توریست دومین کشور دنیا بود.

فرانسه هم به عنوان نخستین کشور توریستپذیر دنیا بیش از 12 میلیارد یورو زیان در بخش توریستی خود برآورد نموده است؛ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این کشور تمام مناطق توریستپذیر این کشور مانند موزه لوور یا برج ایفل تعطیل شدند.

این زیان مالی شامل شرکتهای حمل و نقل فرانسه مانند ایرفرانس و شرکتهای دیگر می گردد؛ ایر فرانس به عنوان یک شرکت حمل و نقل فرانسوی در چند ماه اخیر متقبل زیان 200 میلیون یورویی شده است و 3 هزار و 600 پرواز خود را در ماه مارس لغو نموده است.

ایتالیا هم به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد توریستی دنیا این روزها حال خوشی ندارد و در حالی که تبعات بحران مالی دامن این کشور را گرفته بود حالا با بحران کرونا دست و پنجه نرم می نماید؛ وضع این کشور به مراتب بدتر از سایر کشورهای اروپایی است و یکی از راهکارهای این کشور برای عبور از شرایط بد مالی این روزها، تمرکز بر درآمد توریستی بود که حالا تمام این برنامه ریزی ها، بی فایده شده است.

بحران کرونا می تواند چهارمین رکود مالی این کشور را برای 12 سال گذشته به همراه داشته باشد؛ در شرایط فعلی هم نرخ بدهی عمومی به فراوری ناخالص داخلی ایتالیا برابر با 135 درصد از فراوری ناخالص داخلی است که این کشور را به لحاظ بدهی بعد از یونان قرار می دهد.

اما این زیانها به قاره سبز محدود نمی گردد و توریستی سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

امریکا هم حساب زیادی روی بخش توریستی خود باز نموده بود؛ به طوری که 8.6 درصد از مجموع فراوری ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته به صنعت توریستی اختصاص داشت و بیش از 6 میلیون شغل در این کشور ایجاد نموده بود؛ حالا تمام این مشاغل در آستانه بیکاری و ورشکستی هستند.

از آنطرف دنیا هم کشورهای آسیای شرقی، متحمل زیانهای توریستی ناشی از کرونا شدند و در مطالب متعددی به آنها اشاره شده است؛ پیش بینی درآمد 7 هزار میلیارد یوانی توریستی چین برای سال 2020 میلادی محقق نخواهد شد و 12 درصدی که قرار است به رشد فراوری ناخالص داخلی چین یاری کند، وجود نخواهد داشت.

کشورهایی هم که میزبان توریستان چینی بودند از این خسارات بی نصیب نخواهند ماند، به عنوان مثال صنعت توریستی اندونزی به شدت وابسته به توریستان چینی است و حالا صنعت توریستی این کشور در یک ماه گذشته حدود 500 میلیون دلار ضرر نموده است.

قابل ذکر است ایران نیز با اختصاص 6.8 درصد از مجموع فراوری ناخالص داخلی به بخش توریستی در سال گذشته، در زمره کشورهایی است که متحمل ضرر خواهند شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1038

به "کرونا صنعت گردشگری اروپا را تا سال آینده میلادی تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا صنعت گردشگری اروپا را تا سال آینده میلادی تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید