خبرنگاران امتحانات 12 درصد دانش آموزان خراسان شمالی حضوری است

به گزارش تور یونان ارزان، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امتحانات نهایی12 درصد از دانش آموزان استان در خردادماه سال تحصیلی جاری به صورت حضوری و مابقی به علت شیوع گسترده ویروس کرونا غیرحضوری است.

خبرنگاران امتحانات 12 درصد دانش آموزان خراسان شمالی حضوری است

مهدی مودی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: امتحانات حضوری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد و جای نگرانی برای خانواده ها وجود ندارد.

وی بیان داشت: تمهیدات لازم از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی برای حضور دانش آموزان درحوزه های امتحانات نهایی در استان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه پایه های نهم و دوازدهم و بزرگسالان در ردیف پایه های سرنوشت ساز و پراهمیت در نظام آموزشی است، گفت: به همین دلیل امتحانات انتها سال تحصیلی این 2 پایه به صورت حضوری برگزار می گردد.

وی توضیح داد: امتحانات نهایی دانش آموزان در خراسان شمالی با سراسر کشور از 27 اردیبهشت تا 22 خرداد ماه سالجاری برگزار می گردد.

وی گفت: از مجموع 180هزار دانش آموز استان تعداد 22 هزاردانش آموز پایه نهم و پایه دوازدهم تشکیل می دهند.

وی مطرح نمود: با توجه به شرایط قرمز کرونایی خراسان شمالی و رعایت موازین بهداشتی، امتحانات پایه ها و مقاطع تحصیلی دیگر به وسیله شبکه شاد به صورت غیرحضوری برگزار می گردد.

وی در ادامه گفت: در مقطع ابتدایی نیز معلمان بر اساس ارزیابی عملکرد دانش آموزان در طول سال تحصیلی، نتایج نهایی را ثبت و اعلام می نمایند.

180هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از 2 هزار باب آکادمی استان زیر نظر 14 هزار نفر معلم تحصیل می نمایند که از این تعداد 104 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ابتدای فروردین ماه امسال تا ششم اردیبهشت 71 بیمار مبتلا به کووید 19 جان خود را از دست دادند.

آمار مرگ بیماران کووید 19 از ابتدای شیوع این بیماری تا ششم اردیبهشت امسال در خراسان شمالی به یک هزار و 136 نفر رسیده است و از هشت شهرستان استان نیز هفت شهرستان در شرایط قرمز و تیره قرار دارند و راز و جرگلان تنها شهرستان استان در شرایط نارنجی است که در روزهای گذشته آمار بیماران بستری در این شهرستان نیز فرایند افزایشی به خود گرفته است و احتمال قرمز شدن آن نیز وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1726

به "خبرنگاران امتحانات 12 درصد دانش آموزان خراسان شمالی حضوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امتحانات 12 درصد دانش آموزان خراسان شمالی حضوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید