پارک علم و فناوری شهیدبهشتی پیشتاز در ساخت داروی کاهش مسائل کرونایی ها

به گزارش تور یونان ارزان، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی گفت: دو شرکت دانش بنیان این پارک در حال تولید و ارائه یک دارو برای کاهش التهاب مسائل ریوی بیماران کرونا هستند.

پارک علم و فناوری شهیدبهشتی پیشتاز در ساخت داروی کاهش مسائل کرونایی ها

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، خسرو پیری رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی در برنامه رادیویی گفتگوی علمی با تصریح بر اینکه در هنگام وقوع بحران کرونا، اعضای هیئت علمی و دانشجویان با احساس مسئولیت اجتماعی بالایی به این حوزه وارد شدند، گفت: پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها به یکدیگر پیوند خورده اند و این بحران نشان داد، چه بحران عظیمی در سیستم آموزشی و پژوهشی ایران نهفته است و به همین خاطر با تمام قدرت و با احساس مسئولیت اجتماعی برای پاسخ به نیاز های جامعه وارد صحنه شدند و در حد توانشان اقدام کردند.

وی به اقدامات پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی توضیح داد و بیان نمود: این پارک نیز همانند باقی پارک های علم و فناوری کشور تلاش داشت بر اساس داشته های خود به بهبود شرایط بحرانی کمک کند. بر همین اساس شرکت های فعال، محصولات خود را مدیریت کردند تا به چند نیاز ضروری روز جامعه پاسخ بدهند، از جمله تولید برخی گیاهان دارویی که یک پتانسیل خیلی بالا و خوب در این زمینه در کشور داریم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مطرح نمود: با مکاتبات و هماهنگی هایی که با دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی داشتیم، روی بیماران کرونایی تست های داروی گیاهی را آغاز کرده ایم و در صورتی که پاسخ بیماران به این داروی گیاهی مثبت باشد، تولید آن را آغاز می کنیم. همچنین دو شرکت دیگر نیز در حال تولید و ارائه یک دارو برای کاهش التهاب مسائل روی کرونا در بیماران هستند و در حال حاضر نیز تولیدات آن ها با عنوان تجاری کرکودون در بازار وجود دارد که از زردچوبه تهیه شده است.

وی افزود: این دارو مورد تأیید ستاد نانو و وزارت بهداشت قرار گرفته است و از این وزارت خانه نیز پروانه دارد که برای شرایط بعد از بیماری کرونا تهیه شده است. با مصرف این دارو می توان التهاب ریوی را تا حدود زیادی کنترل کرد. همچنین با مصرف این دارو می توان مقاومت و توان بدن را افزایش داد و در نتیجه در زمینه پیشگیری نیز کارآمد محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1029

به "پارک علم و فناوری شهیدبهشتی پیشتاز در ساخت داروی کاهش مسائل کرونایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک علم و فناوری شهیدبهشتی پیشتاز در ساخت داروی کاهش مسائل کرونایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید