دوره سوم اینوتکس؛ دوره تحقق شعار همه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف

به گزارش تور یونان ارزان، رئیس نمایشگاه اینوتکس دوره جدید این رویداد را برای تحقق شعار همه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف دانست.

دوره سوم اینوتکس؛ دوره تحقق شعار همه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، اکبر قنبرپور رئیس نمایشگاه اینوتکس در نشست خبری برگزاری این رویداد گفت: نمایشگاه اینوتکس، سه دوره یا نسل را پشت سر گذاشته است. دوره اول که مربوط به برگزاری اینوتکس اول و دوم است، تنها شرکت های خارجی در آن پذیرش شدند. در دوره دوم که اینوتکس سومین سال برگزاری خود را پشت سر می گذاشت دو رخ داد. هم تعداد شرکت نماینده های خارجی افزایش یافت و هم امکان مشارکت شرکت های دانش بنیان ایرانی فراهم شد.

معان توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس ادامه داد: از سال 97 اینوتکس دوره سوم خود را شروع کرد. از این سال با توجه به رشد و توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در ایران این امکان فراهم شد که علاوه بر شرکت ها، تمامی اجزای این اکوسیستم در اینوتکس حضور پیدا نمایند. در واقع این دوره، شعار همه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف را محقق کرد.

قنبرپور اضافه نمود. سال جاری سومین سالی است که اینوتکس با این شعار برگزار می گردد. شیوع کرونا باعث شد ما مجبور شویم اینوتکس را به صورت برخط برگزار کنیم. این بحران شاید ما را مجبور کند تا سبک زندگی خود را کمی تغییر داده و درک کنیم که بدون صرف وقت و الزام به جابجایی فیزیکی، می توانیم بسیاری از کار ها را انجام دهیم. برگزاری برخط نمایشگاه اینوتکس هم می تواند در این راستا یاری کند.

وی در خصوص زیرساخت تهیه شده برای آنلاین برگزار شدن این نمایشگاه اطلاع داد: زیرساختی که برای برگزاری اینوتکس 2020 به صورت آنلاین تهیه شده است، بعد از برگزاری نمایشگاه امکان واگذاری به علاقه مندان برای برگزاری دیگر نمایشگاه ها به صورت آنلاین را دارد.

رئیس نمایشگاه اینوتکس پیش بینی کرد: در دو سال گذشته هر شرکت در نمایشگاه اینوتکس به طور متوسط دو محصول خود را ارائه کرد؛ بنابراین در سال 97 که 300 شرکت نماینده داشتیم 600 محصول و در سال 98 که 400 شرکت نماینده داشتیم 800 محصول ارائه شد. پیش بینی ما این است که سال جاری این عدد از هزار عبور کند و تعدادی از محصولات جدید هم رونمایی خواهند شد.

معان توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در خصوص اینکه محصولاتی که در نمایشگاه ارائه می شوند در چه حوزه ای هستند، گفت: در دو سال گذشته محصولات شرکت ها از محصولات مبتنی بر اینترنت به محصولات فیزیکی به سمت حرکت داشته و آمار فراوری این محصولات افزایش داشته است؛ بنابراین سال جاری هم احتمالا بیشتر شاهد حضور این نوع محصولات باشیم. ضمن اینکه شرکت های حوزه سلامت در ایران رشد خوبی داشته اند و شیوع ویروس کرونا هم باعث شد آن ها بتوانند محصولات خود را توسعه دهند. تنها درپارک 30 محصول در جهت، مقابله، تشخیص و درمان کرونا تهیه شده است؛ بنابراین فکر می کنم سال جاری تمرکز شرکت ها بر حوزه سلامت بیشتر باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1084

به "دوره سوم اینوتکس؛ دوره تحقق شعار همه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره سوم اینوتکس؛ دوره تحقق شعار همه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید