داروهای ارزان راهی مناسب برای پیشگیری موثر از سرطان

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران، طبق گزارش محققان دانشگاه لیدز بریتانیا، داروهای ارزان قیمتی نظیر آسپرین و اُمگا3 تصفیه شده موسوم به EPA می توانند بروز برخی از پُلیپ های پیش سرطانی را در افرادی که در معرض ریسک بالا ابتلا به سرطان روده هستند کاهش دهد.

داروهای ارزان راهی مناسب برای پیشگیری موثر از سرطان

به گفته این محققان، هم آسپرین و هم EPA در کاهش شمار پلیپ های روده در بیماران یک سال بعد از غربالگری به وسیله کولونوسکوپی در آزمایشات بالینی امیدبخش بودند.

محققان مشاهده کردند بیمارانی که آسپرین مصرف نموده بودند در مجموع پلیپ های کمتری داشتند درحالیکه افرادی که EPA مصرف نموده بودند کمتر مبتلا به پلیپ شده بودند؛ اما این تاثیر تنها در مورد پلیپ ها در سمت چپ روده، که نزدیک ترین بخش به مقعد است، مشاهده شد.

محققان توصیه می نمایند افراد در معرض ریسک بالا ابتلا به سرطان روده باید به طور منظم تحت غربالگری به وسیله کولونوسکوپی قرار گیرند.

مارک هال، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: این آزمایش اثبات می نماید که هم آسپرین و هم EPA دارای تاثیرات پیشگیرانه هستند و در عین حال داروهای نسبتا ارزان و ایمنی هستند که می توان برای بیماران تجویز گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 174

به "داروهای ارزان راهی مناسب برای پیشگیری موثر از سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروهای ارزان راهی مناسب برای پیشگیری موثر از سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید