ارزانترین تورهای ترکیه: دعوت ترکیه از روسیه برای ساخت دو نیروگاه اتمی نو در این کشور

به گزارش تور یونان ارزان، به گفته بعضی منابع خبری، رئیس جمهوری ترکیه در جریان سفر اخیر خود به روسیه پیشنهاد ساخت دو نیروگاه اتمی تازه به وسیله طرف روسی در سواحل دریای سیاه را مطرح نموده است و شرکت راس اتم روسیه هم آمادگی خود را اعلام نموده است.

ارزانترین تورهای ترکیه: دعوت ترکیه از روسیه برای ساخت دو نیروگاه اتمی نو در این کشور

بهترین تجربه سفر را با ارزانترین تورهای ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه کامرسانت، چاپ مسکو امروز به نقل از منابع خبری خود نوشت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در جریان دیدار اخیر خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در بندر سوچی، پیشنهاد ساخت دو نیروگاه اتمی دیگر در این کشور را عنوان نمود. پیش از این، شرکت دولتی راس اتم روسیه نیروگاه اتمی آکویو را به ازای دریافت 22 میلیارد دلار برای ترکیه ساخته است.

طبق اطلاعات منابع خبری این روزنامه، صحبت بر سر دو نیروگاه اتمی تازه در سواحل دریای سیاه است. ظاهراً مذاکرات ترکیه با چین و ژاپن برای سرمایه گذاری در این زمینه به نتیجه نرسیده است.

مقامات شرکت راس اتم امکان ساخت دو نیروگاه اتمی دیگر برای ترکیه را بعید ندانسته به این روزنامه گفتند: ما همیشه برای آنالیز چنین امکانی و توسعه همکاری های دوجانبه با شرکای ترکیه ای آمادگی داریم.

پیش از این، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هم تأیید نموده بود که رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه درباره نیروگاه اتمی در ترکیه صحبت نموده اند. مذاکرات پوتین و اردوغان در سوچی در تاریخ 29 سپتامبر (چهارشنبه گذشته، 7 مهرماه) در سوچی انجام شد. در این مذاکرات اردوغان یادآور شد که نخستین فاز نیروگاه اتمی آکویو در سال آینده (میلادی) به بهره برداری خواهد رسید.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1897

به "ارزانترین تورهای ترکیه: دعوت ترکیه از روسیه برای ساخت دو نیروگاه اتمی نو در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزانترین تورهای ترکیه: دعوت ترکیه از روسیه برای ساخت دو نیروگاه اتمی نو در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید