راهنمای سفر به صربستان

به گزارش تور یونان ارزان، صرستان یکی از کشورهای بخش جنوبی اروپا است که از نظر هزینه برای یک سفر خارجی بسیار مناسب است. این کشور دارای طبیعتی فوق العاده و همچنین جاذبه های گردشگری فراوانی است. با راهنمای سفر به صربستان همراه ما باشید.

راهنمای سفر به صربستان

خبرنگاران | سرویس گردشگری - صربستان کشوری است در بخش جنوبی اروپا که با کشور های مجارستان، رمانی، بلغارستان، مقدونیه، بوسنی و کرواسی هم مرز است. این کشور هیچ راهی به دریا ندارد و در منطقه بالکان واقع شده است. در گذشته دور، پادشاهی قدرتمند صرب ها به این منطقه تسلط داشته اند، اما پس از اتفاقات مختلفی بخش های زیادی مانند یوگوسلاوی، مونته نگرو و کوزوو از آن جدا شدند و هرکدام تبدیل به یک حکومت خودمختار شدند.

صربستان شرایط خاص جغرافیایی دارد. وجود دشت های کوچک و عظیم، همچنین کوهستان های جذاب و مختلف باعث تنوع جغرافیایی این کشور شده است. از مهم ترین عوامل طبیعی صربستان می توان به رودخانه دانوب اشاره نمود که حدود 588 کیلومتر آن در این کشور واقع شده است. همچنین حدود 27% این کشور را جنگل های انبوه تشکیل داده اند.

اما امروزه صربستان به لحاظ تقسیمات کشوری شامل 29 ناحیه و یک پایتخت است. همچنین در این کشور 2 منطقه کوزوو و متوهیا وجود دارد که به استان های خودمختار مشهور هستند و هنوز تکلیفشان تعیین نیست. جمعیت این کشور به همراه همین بخش های خودمختار حدود 7 میلیون نفر است که بیشتر آن را اقوام صرب، مجاری، بوسنی و یوگوسلاو تشکیل داده اند.

پایتخت و مهم ترین شهر این کشور بلگراد است که بیش از 3 درصد مساحت این کشور و 2 میلیون نفر از جمعیت آن در بلگراد زندگی می نمایند. صربستان را می توان یکی از ناهماهنگ ترین کشور های دنیا به لحاظ مذهبی دانست. برای مثال مردم صربستان مرکزی 90% مسیحی ارتودوکس هستند، اما مردم کزوو بر عکس آن ها همگی مسلمان هستند. بخش های دیگر صربستان نیز تحت سیطره مسیحیان کاتولیک و پروتستان است. خوشبختانه شاخص امنیت در صربستان بسیار بالاست و شما اگر درگیر موارد خاص نشوید، هیچ مشکل امنیتی یا نژاد پرستی در کل کشور نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید:
  • جاذبه های گردشگری بلگراد، پایتخت صربستان
  • آشنایی با جاذبه های دیدنی صربستان

ویزای صربستان

در دوره ای ویزای صربستان برای ایرانیان برداشته شده بود و شما می توانستید به راحتی و فقط با پاسپورت به این کشور سفر کنید. اما وزیر کشور صربستان اظهار داشت به دلیل اینکه ایرانیان زیادی به وسیله صربستان اقدام به پناهنده شدن در دیگر کشور های اروپایی می کردند، مجبور شدند ویزا را دوباره برقرار نمایند. از آنجا که صربستان به تازگی به اتحادیه اروپا پیوسته است باید برای سفر به این کشور از مراحل سخت دریافت ویزا بگذرید که همگی در سفارت این کشور در تهران انجام می گردد. هزینه دریافت ویزا هم اکنون حدود 95 دلار است. البته عوارض خروج از کشور را هم باید به این رقم اضافه کنید. این نکته را نیز باید اضافه کنیم که هم اکنون پرواز مستقیمی بین ایران و صربستان وجود ندارد و شما باید با یک توقف مثلاً از ترکیه به صربستان بروید.

  • تلفن: 2241، 2569 - 2241، 2570 - 2241، 2571
  • تلفن اضطراری: 2241، 2571
  • ایمیل: [email protected]
  • کد پستی: 11365 - 118
  • دفتر ویزا: 09:00 - 13:00 (Sun - Tue - Wed)
  • ساعات اداری: 08:00 - 15:30
  • روز های تعطیل: آدینه و شنبه
  • آدرس: تهران، خیابان ولنجک، خیابان نهم، کد پستی: 19858، پلاک
  • اطلاعات مورد احتیاج درباره صربستان:
  • نوع برق مصرفی در صربستان: 230 ولت و 50 هرتز است.

شماره های اضطراری:

  • پلیس 92
  • آتش نشانی 93
  • آمبولانس 94
  • ساعت گویا 95
  • کد کشور: +381

واحد پول صربستان

صربستان در اروپا است و شما برای هزینه در این کشور می توانید از ارز های معتبری مانند دلار و یورو بهره ببرید. اما واحد پول خود این کشور دینار است که با کد اختصاصی RSD شناخته می گردد. گفته می گردد بیشتر هزینه های کوچک در این کشور به دینار و هزینه های اصلی به یورو قیمت گذاری شده است. در ادامه می تواند نرخ حدودی برابری دینار صربستان در مقابل ارز های دنیای را ببینید:

  • 1 یورو = 118 واحد دینار صربستان
  • 1 دلار آمریکا = 100 واحد دینار صربستان

هزینه های سفر به صربستان

هزینه سفر به این کشور اروپایی به مراتب کمتر از کشور های معروف اروپایی است. مثلاً برای اقامت در هتل های خوب صربستان حدود 40 دلار به بالاست. شما همچنین می توانید با قیمت 50 دلار یک خانه کوچک را در شهر بلگراد اجاره کنید. ارزان ترین اقامت ها در هاستل های این کشور حدود 10 دلار است که واقعاً هزینه مناسبی است. هزینه بازدید از موزه ها و مکان های دیدنی نیز بین 2 تا 6 دلار است که جز ارزان ترین های اروپا محسوب می گردد. همچنین بیشتر موزه ها در روز های یک شنبه کاملاً رایگان است. حالا که از قیمت های جذاب صربستان خشنود شده اید باید به شما بگوییم که با هزینه 10 دلار می گردد سه وعده غذای خوب در رستوران های خوب این کشور بخورید. برای رفت و آمد در شهر نیز می توانید از تاکسی که ورودی آن 1 دلار است بهره ببرید. برای استفاده از اتوبوس و قطار نیز می توانید بلیط یک روزه بخرید که قیمت آن 50 سنت است.

آب و هوای صربستان

آب و هوای صربستان دقیقاً مانند آب و هوای تهران است. یعنی در صربستان از اواخر فروردین ماه تا تیر ماه بارندگی نسبتاً شدیدی را شاهد خواهید بود. سپس با تابستان های بسیار گرم روبرو خواهید شد و درنهایت دوباره زمستان با بارش برف و سرمای زیر صفر روبرو خواهید شد. بهترین زمان سفر به این کشور در عید نوروز و همچنین اوایل تابستان است که هوا حدود ملایم است و می توانید به راحتی از جاذبه های گردشگری این کشور دیدن کنید.

دیدنی های صربستان

اما صربستان به خاطر شرایط تاریخی و جغرافیایی که دارد، دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که به دلیل ارزان بودن سفر به این کشور. یکی از هدف های مهم گردشگری در اروپای جنوبی محسوب می گردد. یکی از محبوب ترین جاذبه های صربستان قلعه تاریخی کالمگدان واقع در شهر بلگراد است. این قلعه در منطقه ای خوش آب و هوا و کنار رود دانوب واقع شده است و تصویری شگفت انگیز را برای بینندگانش خلق می نماید. بعد از آن می توانید به دیدن کلیسای سنت ساو بروید، معماری فوق العاده کلیسا سبب شده تا به یکی از نماد های اصلی این کشور تبدیل گردد.

اگر هم دلتان می خواهد یکی از شهر های باستانی تخریب شده دنیا را ببینید می توانید در صربستان به دیدن گامزیگراد بروید که توسط رومی ها در قرن سوم ساخته شده است. همچنین ساختمان های دیگر تاریخی مانند کلیسای اوپلناک، قلعه پترووارادین، قلعه گلوباک، دهکده درونگراد، ژیشا یا خیابان معروف کنز میهالوا در این کشور وجود دارد که همگی ارزش دیدن را دارد. جاذبه های طبیعی صربستان نیز واقعاً جذاب است مثلاً منطقه ای به نام شهر اهریمنی وجود دارد که در آن بیش از 200 سخره ترسناک با اشکالی عجیب واقع شده است. یا دره بسیار زیبای اوواچ. همچنین دیدن حاشیه رودخانه دانوب که در بخش عظیمی از کشور صربستان واقع شده است، از مهمترین جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می گردد.

منبع: setare.com
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1565

به "راهنمای سفر به صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید