رودخانه زیبا و ترسناکی که آدمخوار است!

به گزارش تور یونان ارزان، بین باردن تاور و بولتون استرید انگلستان یکی از خطرناک ترین تله های طبیعت واقع شده است. یک نفر هم نتوانسته از این نهر زنده بیرون بیاید و حتی اجساد و بدن های آن ها هم کشف نشده است.

رودخانه زیبا و ترسناکی که آدمخوار است!

مطلب امروز خبرنگاران مربوط به نهر بولتون استرید است. این تله مرگبار، یک رودخانه ظاهرا بی خطر به عرض یک متر و هشتاد سانتی متر است. اما زیر جریان آب سطحی این رودخانه، شکافی عمیق با جریان های زیرزمینی قوی وجود دارد که هر کس در آن بیفتد به کام مرگ می رود. باور بر این است که تابه حال حتی یک نفر نیز از این رود آدمخوار زنده بیرون نیامده است. حتی اجساد مردگان نیز پیدا نمی گردد.

نهر بولتون استرید

در کشور انگلستان و در شهر یورکشایر، بین برج باردن و صومعه بولتون، خطرناک ترین دام و تله نهفته است. نهری که به ظاهر آرام و مهربان اما در واقع کشنده است. این رود آدمخوار، یک جویبار با عرض حدود 6 فوت و دارای شکاف هایی مرگ بار و عمیق است.

برای فهمیدن اینکه چگونه یک نهر کوچک کوهستانی می تواند چنین شهرتی داشته باشد، باید خلاف جهت آب حرکت کرد. کمتر از 90 متر بالاتر، این جریان کوچک تبدیل به یک رودخانه به عرض 9 متر می گردد.

این رود که وارف نام دارد از میان یورکشایر می گذرد و وقتی به منطقه بولتون می رسد مجبور می گردد در فضایی باریک حرکت کند که در نتیجه سرعت و عمق بسیار زیادی پیدا می نماید. عرض کم استرید هم یک توهم است، چرا که کناره های این رود آدمخوار از زیر خالی هستند. زیر کناره ها پر از سوراخ ها و تونل هایی است که بقیه آب رودخانه در آن جریان دارد. کسی واقعا نمی داند عمق بولتون استرید چقدر است.

رود آدمخوار استرید

سطح بولتون استرید آن قدر آرام است و کناره های رودخانه تا حدی به هم نزدیک هستند که در گذشته بازدید کنندگان و گردشگران بی پروا، فکر می کردند می توانند عرض آن را بپرند یا پا درون رودخانه گذاشته و از آن بگذرند، چرا که به نظر می آمد عمق آن تا زانو می رسد.

امروزه با نصب علائم خطر در این منطقه، بازدیدکنندگان فقط برای تماشا این پدیده طبیعی به این مکان زیبا و مرگبار می آیند، هر چند هنوز هم ماجراجویانی وجود دارند که این خطرها را به جان خریده و پا به نهر می گذارند.

باور مردم این است که نام این رودخانه از Stride به معنای گام برداشتن آمده است. در آن منطقه روی درختان علائم هشداردهنده نصب شده تا مردم را از پریدن از عرض رودخانه منصرف کند، با این حال داستان های بسیار زیادی وجود دارند راجع به کسانی که لیز خورده و بی رحمانه به درون حفره ها و تونل های زیرزمینی این رودخانه کشیده شده اند. برای تماشا مطالب ترسناک، شهری که به ارواح ترسناکش مشهور است را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا جاذبه های گردشگری، مطلب غروب خورشید را در آبشار باران کوه ببینید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2172

به "رودخانه زیبا و ترسناکی که آدمخوار است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه زیبا و ترسناکی که آدمخوار است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید