زنگ خطر قطع گاز و برق

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران، جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز، گفت: اندازه مصرف در بخش خانگی حدود 560 تا 570 میلیون متر مکعب است که 70 درصد تولیدات گاز را به خود اختصاص داده است.

زنگ خطر قطع گاز و برق

او ادامه داد: در حال حاضر فراوری در حداکثر اندازه ممکن است و بیشترین مقدار فراوری را از ابتدای سال تا به الان تجربه نموده ایم.

چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز نیز گفت: 22 میلیون متر مکعب از میادین ذخیره سازی شده از جمله سراجه و شوریجه برداشت گاز داشته ایم که به شبکه گازرسانی ارسال شده است.

به گفته این مقام مسئول اگر مصرف گاز افزایش پیدا کند و سوخت مایع نیروگا ه ها کاهش پیدا کند احتمال خارج شدن آن ها از مدار فراوری وجود دارد.

بر این اساس در اغلب نقاط کشور در پی کاهش دما، مصرف گاز افزایش یافته است.

بعلاوه فلاحتیان، معاون برنامه ریزی وزارت نفت در مورد مقدار مصرف گفت: شدت مصرف نسبت به کشور های صنعتی بیشتر شده است؛ یعنی، به ازای هر واحد فراوری و هر مترمربع زیر بنای ساختمان ها مصرف انرژی بسیار زیادتری در حال اجرا است.

نور موسوی، مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: مشترکانی که در 3 پله اول تعرفه ها قرار بگیرند، مقدار مصرف آن ها عادی و متعارف تشخیص داده می گردد و هیچ افزایشی در نرخ گاز بهای این 3 پله رخ نمی دهد. اما در مورد پله های بالاتر به تناسب هر پله 40 درصد نسبت به پله قبل اضافه شده است.

همین افزایش مصرف باعث شده است تا کل فراوری گاز کشور از روزانه 700 میلیون مترمکعب در مهرماه به روزانه 850 میلیون متر مکعب در ابتدای دی ماه برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

آخرین اخبار جامعه را از صفحه جامعه دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2025

به "زنگ خطر قطع گاز و برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر قطع گاز و برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید