ساعت هایی که پرواز را برای خلبانان سخت می نماید!

به گزارش تور یونان ارزان، بیشتر زمان پرواز خلبانان در ساعات روشنایی روز ثبت می گردد و تعداد بیشتری از پروازهای مسافری در ساعات بین طلوع و غروب خورشید انجام می گردد. جدای از خلبانان باری که تعداد بیشتری از پروازهای شبانه را انجام می دهند، تقریباً 60 تا 75 درصد از زمان پرواز خلبانان خطوط هوایی در طول روز اتفاق می افتد. پرواز در شب، اگرچه از بعضی جهات آسان تر است، اما با چالش هایی همراه است.

ساعت هایی که پرواز را برای خلبانان سخت می نماید!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، شناسایی یک فرودگاه در شب مهارتی است که خلبانان در طول آموزش آن را توسعه می دهند. هر چقدر هم که غیر قابل باور به نظر برسد، تشخیص فرودگاه ها در شب (حتی فرودگاه های بزرگ) به طور قابل توجهی دشوارتر از یافتن فرودگاه در روز است.

در حالی که فرودگاه ها در ساعات روز برجسته می شوند، در شب ناپدید می شوند. این امر به ویژه اگر در یک مرکز شهری واقع نشده باشد صادق است. فرودگاه ها مایل های مربعی از بتون تیره و زمین هموار هستند که به راحتی با پس زمینه غیر شهری در شب ترکیب می شوند.

نورپردازی باند باعث می گردد منطقه فرود به راحتی دیده گردد، اما این تنها زمانی صادق است که خلبانان در فاصله 30 درجه از خط مرکزی گسترده باند پرواز نمایند. بیشتر چراغ های فرودگاه ها همه جهته نیستند، اما برای نمایش سطح در هنگام مشاهده مستقیم طراحی شده اند. تشخیص یک فرودگاه در شب معمولاً با جستجوی خلبانان در پی چراغ چرخان فرودگاه، یک نور متناوب سفید و سبز، یکی از معدود چراغ های همه جانبه در میدان آغاز می گردد. هنگامی که خلبانان بدانند چراغ فرودگاه کجاست، زمینه را برای ادامه یافتن باند فرودگاهی که برای فرود در آن معین شده اند، دارند.

تاکسی کردن هواپیما در شب، دوباره دشوارتر از ساعات روز است. حتی زمانی که خلبانان از نزدیک با فرودگاهی که در آن هستند آشنا هستند، شرایط شبانه هنگام انجام عملیات روی زمین چالش بیشتری را ایجاد می نماید. همانطور که گفته شد، فرودگاه ها فضاهای تاریک عظیمی در شب هستند. نورپردازی تاکسی راه ها و علائم راهنمایی به راهنمایی مسیر یاری می نماید، اما تماشا جلوتر از هواپیما در شب در یک فرودگاه بزرگ تقریباً غیرممکن است. برخلاف خیابان های شهر یا بزرگراه هایی که هر چند متر روشن می شوند، فرودگاه ها فاقد روشنایی بالای سر هستند که رانندگان در طول شب به آن عادت دارند. فرودگاه ها زمانی که از نور ساختمان های ترمینال و رمپ ها دور باشند بسیار تاریک هستند.

منبع: simpleflying

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 مهر 1402 بروزرسانی: 3 مهر 1402 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2364

به "ساعت هایی که پرواز را برای خلبانان سخت می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت هایی که پرواز را برای خلبانان سخت می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید