سنوات سال جاری کارگران چقدر است؟

به گزارش تور یونان ارزان، تهران (پانا) - طبق قانون کار عیدی کارگران نباید از شصت برابر حداقل دستمزد روزانه کارگر کمتر باشد.

سنوات سال جاری کارگران چقدر است؟

به گزارش خبرآنلاین، قانون مصوب ششم اسفند 1370 مجلس شورای اسلامی تصریح دارد حداقل عیدی شصت روز حداقل دستمزد روزانه و حداکثر آن، نود روز حداقل حقوق روزانه کارگران است.

با این حساب، حداقل عیدی سال جاری، 5 میلیون و 310 هزار تومان و حداکثر عیدی، 7 میلیون و 966 هزار تومان است. این در حالیست که در بسیاری از کارگاه ها، سنوات به صورت سالانه پرداخت می گردد که مبلغ آن، یکماه حقوق کارگران است؛ بنابراین اگر قرار باشد سنوات به همراه عیدی خاتمه سال پرداخت گردد، مبلغ دریافتی کارگران به عنوان عیدی و پاداش، یکماه حقوق به اضافه عیدی می گردد.

در مورد عیدی کارگران علی خدایی، نایب رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار و عضو کارگری شورای عالی کار گفته بود: محاسبه عیدی و سنوات بر اساس اندازه کارکرد است. کارگر هر زمان و به هر علت وقتی از کارگاه خود منفک می گردد به همان اندازه مستحق دریافت عیدی و سنوات است. حتی اگر در خاتمه فروردین ماه هم کارگری از کار خارج گردد باید عیدی یک ماه محاسبه و به او پرداخت گردد.

او با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نوع قرارداد در پرداخت عیدی تاثیری ندارد، تصریح نموده بود: عیدی و سنوات کارگران روزمزد و ساعتی نیز بر اساس حقوق روزانه و ساعتی آن ها محاسبه می گردد.

خدایی در مورد اندازه عیدی کارگران شرح داده بود: عیدی خاتمه سال برای هر فرد بر اساس قانون، 2 برابر حقوق کارگر است، مشروط به اینکه از 2 برابر حداقل دستمزد مصوب کمتر و از 3 برابر حداقل بیشتر نباشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2120

به "سنوات سال جاری کارگران چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنوات سال جاری کارگران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید