شناسایی تراشه تقلبی از اصلی با دوپینگ!

به گزارش تور یونان ارزان، محققان به منظور احراز هویت تراشه ها و شناسایی تراشه تقلبی از اصلی با استفاده از فناوری نانو از روشی به نام دوپینگ استفاده کردند.

شناسایی تراشه تقلبی از اصلی با دوپینگ!

به گزرش گروه دانشگاه خبرنگاران، اگر کسی یک کالای لوکس به شما بفروشد، اما بعد معلوم گردد که تقلبی است، ممکن است ضرر هزار دلاری برای شما داشته باشد و کلاهبردار هم چند مدتی در زندان بماند. اما اگر یک وسیله الکترونیکی تقلبی در خودرو نصب گردد، ممکن است جان مسافران یا راننده را بگیرد.

بدون تدابیر امنیتی نو، فناوری های بی سیم به هم پیوسته، الکترونیک دیجیتالی و سیستم های الکترونیکی میکرومکانیکی که اینترنت اشیا را تشکیل می دهند در برابر جعل و دستکاری آسیب پذیر هستند که این موضوع می تواند باعث از کار افتادن کل شبکه های مخابراتی گردد. در سال 2017، فروش محصولات تقلبی از هر نوع، از لوازم الکترونیکی گرفته تا داروها، بالغ بر 1.2 تریلیون دلار در سراسر دنیا برآورد شده است.

برای جلوگیری از هجوم تراشه های تقلبی و سایر وسایل الکترونیکی به بازار، محققان موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) روشی ارائه نموده اند که می تواند محصولات را قبل از خروج از کارخانه به صورت الکترونیکی احراز هویت کند.

دانشمندان از یک روشی به نام دوپینگ استفاده کردند که در آن خوشه های کوچکی از اتم های خارجی از عنصری متفاوت از آن هایی که در دستگاه به کار رفته، برچسب گذاری می شوند و این برچسب درست در زیر سطح تراشه کاشته می شوند. اتم های کاشته شده بدون آسیب رساندن به تراشه، خصوصیات الکتریکی بالاترین لایه را تغییر می دهند و یک برچسب منحصر به فرد ایجاد می نمایند که به وسیله اسکنر الکترونیکی قابل خواندن است.

استفاده از دوپینگ برای ایجاد برچسب های الکترونیکی برای دستگاه ها ایده نوی نیست. با این حال، یاو اوبنگ، محقق NIST می گوید که روش NIST، که از نوک تیز کاوشگر میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) برای کاشت اتم ها استفاده می نماید، ساده تر، کم هزینه تر و به تجهیزات کمتری نسبت به سایر روش های دوپینگ احتیاج دارد، روش هایی که معمولا به استفاده از لیزر یا پرتو یون احتیاج دارد. این روش نو آسیب کمتری نسبت به سایر روش ها دارد.

اوبنگ می گوید: ما برچسبی را روی هر دستگاهی می چسبانیم، با این تفاوت که این برچسب الکترونیکی است و هیچ یک از آن ها یکسان نیستند، زیرا در هر مورد مقدار و الگوی اتم های چسبنده فرق دارد.

برای ایجاد شناسه الکترونیکی، اوبنگ و همکارانش ابتدا یک فیلم 10 نانومتری از مواد چسبنده، در این مورد اتم های آلومینیوم، را روی ویفر های سیلیکونی به مساحت 10 سانتیمتر مربع قرار دادند. مقدار قطعات به طوری مشخص شده که آن ها می توانند در AFM جا شوند. سپس از نوک سوزنی کاوشگر AFM استفاده می گردد تا اتم های آلومینیوم را چند نانومتر به قطعات سیلیکون فشار دهد. قطر منطقه ها کاشته شده بسیار کوچک بوده و بزرگتر از 200 نانومتر نبودند.

برای تشخیص وجود اجزای جعلی در یک سیستم، به روشی برای شناسایی و احراز هویت منحصر به فرد این اجزا در سراسر زنجیره تأمین احتیاج دارید. برای دستیابی به این هدف، محققان NIST فرایند کم هزینه نوی را برای ایجاد برچسب های ID منحصر به فرد و غیرقابل تکرار با تغییر ساختار الکترونیکی سیلیکون توسعه داده اند. این برچسب ها را می توان در طول فرآیند فراوری در یک دستگاه جاسازی کرد و به راحتی به وسیله هرکسی که دستگاه را دریافت می نماید احراز هویت شده و از یک زنجیره تأمین مطمئن برای اجزای سیستم های حیاتی اطمینان حاصل می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1874

به "شناسایی تراشه تقلبی از اصلی با دوپینگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی تراشه تقلبی از اصلی با دوپینگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید