شناسایی تمدن انسانی 63 هزار ساله در اندونزی

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از آرس تکنیکا، این دندان ها در سال 1948 در غار کوچکی به نام Lida Ajer کشف شده اند که از مدتها قبل سرنخ هایی در خصوص وجود تمدن انسانی بسیار قدیمی در آن شناسایی شده بود.

شناسایی تمدن انسانی 63 هزار ساله در اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

یوجین دوبویس باستان شناس هلندی برای اولین بار در سال 1890 به حفاری در این غار پرداخت و آنالیز های بعدی در این غار نشانگر وجود باقیمانده اجساد حیواناتی از دهها هزار سال قبل بود.

در حالی که پیش از این تصور می شد سابقه حضور انسان در این بخش از دنیا به 40 هزار سال قبل می رسد، آنالیز های جدیدتری که توسط کیرا وستاوای از دانشگاه استرالیا بر روی دندان های مذکور و چند اسکلت قدیمی اجرا شده، حاکی است سابقه حضور انسان در این جزیره بالغ بر 63 هزار سال است.

برای افزایش دقت این آنالیز های ژنتیکی، شرایط آب و هوایی جزیره سوماترای غربی و سطح آب دریا در این بخش از دنیا نیز به شیوه 63 هزار سال قبل شبیه سازی شد.

دانشمندان برای تخمین دقیق عمر این دندان از استالاکتیت های موجود در غار که حدود 84 هزار سال عمر دارند نیز استفاده نموده و با آنالیز لایه های مختلف آن به این نتیجه قطعی رسیدند که دندان یاد شده بیش از 60 هزار و کمتر از 86 هزار سال عمر دارد.

آنالیز های ژنتیکی در جزیره مذکور ثابت نموده که انسان ها از 75 هزار سال قبل ساکن سوماترای غربی کشور اندونزی بوده اند و احتمالا این جزیره در آن موقع به خاک اصلی کشور اندونزی متصل بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 441

به "شناسایی تمدن انسانی 63 هزار ساله در اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی تمدن انسانی 63 هزار ساله در اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید