ضرورت افزایش مسئولیت های اجتماعی مردم و مسئولان درباره مددجویان

به گزارش تور یونان ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر ارشاد گفت: 11 گروه مخاطب این سند هستند و هدف اصلی هم افزایش آگاهی و دانش آحاد اجتماعی به ویژه مسئولان نسبت به جامعه مددجویان است.

ضرورت افزایش مسئولیت های اجتماعی مردم و مسئولان درباره مددجویان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سید عباس صالحی در آیین رونمایی از سند ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با اشاره به اینکه ظرفیت های مددجویان امروز مغفول مانده است، گفت: این یک ظرفیت انسانی است که اگر توانمندی های آن ها استفاده گردد یک نیروی بزرگ انسانی آزاد خواهد شد.

وزیر ارشاد افزود: هدف دوم ارتقای مسئولیت پذیری نسبت به این جامعه است؛ در این سند به 32 اقدام اشاره شده است.

وی اضافه نمود: کمیته امداد با نام امام (ره) پیوند دارد و دومین نهادی است که توسط امام راحل تأسیس شد.

اینکه این نهاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل می گیرد، نشان می دهد که انقلاب اسلامی در رویداد ها و فلسفه وجودی خودش توجه زیادی به نیازمندان دارد و تأسیس می گردد تا بتواند فضا های خاص را پوشش دهد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه ایتام، بچه ها کار، خانواده های بی سرپرست از موارد خاص هستند، گفت: خانواده به عنوان یک کانون پس اهمیت اجتماعی می تواند جامعه را تحت ثاتیر قرار دهد.

صالحی گفت: اگر خانواده ها تامین شوند، راستا زندگی راستای درست را طی می نماید و اگر تامین نشوند دچار مسائل و آسیب هایی می شوند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه سیل، زلزله و بحران های طبیعی باعث می گردد منطقه ای دچار مسائل خاص شوند، گفت: انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام به این خاص ها نگاه ویژه ای داشته و کمیته امداد تاسیس شد تا با یاری های مردم بتواند به خوبی عمل کند و به در شرایط خاص بتواند عمل کند.

وی افرود: کمیته امداد با این نگاه در 40 سال گذشته توانسته به وظیفه خود به خوبی عمل کند.

12 سند در شورای فرهنگ عمومی تدوین و ابلاع شده است

صالحی با بیان اینکه 12 سند در شورای فرهنگ عمومی تدوین و ابلاع شده و پنج سند در حال تدوین است، گفت: این سند ها با این چشم انداز تدوین شده که بخش های مختلف زندگی مالی، اجتماعی و امنیت و سیاسی با قوه فرهنگ ارتباط دارد و اگر در حوزه فرهنگ به خوبی عمل کنیم می توانیم بخشی از مسائل را رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1395

به "ضرورت افزایش مسئولیت های اجتماعی مردم و مسئولان درباره مددجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت افزایش مسئولیت های اجتماعی مردم و مسئولان درباره مددجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید