طرحی که مانع از شلیک سلاح هسته ای از طریق هوش مصنوعی می شود

به گزارش تور یونان ارزان، لایحه ای که هوش مصنوعی را از دسترسی کامل به کدهای هسته ای منع می کند به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده است.

طرحی که مانع از شلیک سلاح هسته ای از طریق هوش مصنوعی می شود

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه سان، سه دموکرات و یک جمهوری خواه این هفته لایحه منع سلاح هسته ای را با هدف حفظ امنیت دنیا در مواقع اضطراری و شرایط غیرمنتظره به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کردند. گروه ارائه دهنده این لایحه که متشکل از نمایندگان دو حزب اصلی دمکرات و جمهوری خواه امیدوار است که از توانایی هوش مصنوعی برای انجام حمله هسته ای بدون نظارت انسان برای محافظت از نسل های آینده، جلوگیری کند.

کن باک آر کولو از نمایندگان حامی این لایحه به فاکس نیوز گفته است: در حالی که استفاده نظامی آمریکا از هوش مصنوعی می تواند برای تقویت اهداف امنیت ملی این کشور مناسب باشد، استفاده از هوش مصنوعی برای استقرار سلاح های هسته ای بدون نظارت و فرماندهی انسانی عملی بسیار خطرناک است و باید ممنوع شود.

وی افزود: ما می خواهیم مطمئن شویم که اگر در هر مقطع زمانی، نیاز به پرتاب سلاح هسته ای داشته باشیم، یک انسان در این فرآیند پرتاب سلاح هسته ای وجود داشته باشد. او در ادامه گفت: شما در فیلم های علمی تخیلی می بینید که دنیا از کنترل خارج شده، زیرا هوش مصنوعی همه چیز را تحت کنترل خود در آورده است. اما ما بر خلاف آنچه در فیلم های علمی تخیلی نمایش داده می شود، در روند استقرار و استفاده از سلاح هسته ای از انسان ها استفاده خواهیم کرد.

اعضای کنگره بر این باورند که باید قبل از اینکه هوش مصنوعی از قابلیت ها و توانایی های بیشتری به ویژه در زمنیه تصمیم گیری مشابه انسان ها برخوردار شود، بایداقداماتی را انجام دهند. تد لیو، نماینده کالیفرنیا، نیز در این باره فاکس نیوز گفت:وظیفه ما به عنوان اعضای کنگره این است که در مورد محافظت از نسل های آینده در برابر پیامدهای مخرب بالقوه، آینده نگری مسوولانه داشته باشیم

او افزود: هوش مصنوعی پتانسیل انجام بسیاری از کارها را دارد، بنابراین مهم است که همه مسائل را در نظر داشته باشید، به ویژه در مورد دسترسی هسته ای. هوش مصنوعی اینجاست و متاسفانه کنگره برای مدت طولانی واقعا به این موضوع نگاه نکرده است.

بیشتر بخوانید:

  • ابزار دستیار هوشمند قاضی در اختیار قضات قرار گرفت | هوشمندسازی دستگاه قضا
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2308

به "طرحی که مانع از شلیک سلاح هسته ای از طریق هوش مصنوعی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرحی که مانع از شلیک سلاح هسته ای از طریق هوش مصنوعی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید