طرح آنالیز شیوع ناباروری در گیلان اجرا می گردد

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران/گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان زمان عملیات اجرایی آنالیز شیوع ناباروری در گیلان را از 18 آبان ماه امسال، خاطرنشان کرد.

طرح آنالیز شیوع ناباروری در گیلان اجرا می گردد

فردین مهرابیان در گفت وگو ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرایی سازی سیاست های کلی جمعیت مرتبط با سلامت و به منظور برنامه ریزی مناسب و موثر در زمینه ناباروری و پیشگیری از آن، طرح آنالیز شیوع ناباروری و مشخص عوامل موثر بر آن با توجه به ویژگی استان های مختلف و شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقلیمی، توسط دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با همکاری مرکز ملی تحقیقات سلامت اجرا می گردد.

وی توضیح داد: این طرح از 18 آبان ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در استان گیلان نیز اجرا می گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که تشخیص زودرس زوجین نابارور و شناسایی و پیشگیری از عوامل مستعد کننده ناباروری سبب افزایش طول دوره باروری در زوجین می گردد، گفت: این مهم رسیدن به تعداد دلخواه فرزندان را نیز برای خانواده ها میسر می سازد.

مهرابیان در خاتمه یادآورشد: در این پژوهش از سوی کارشناسان مامایی مجرب و آموزش دیده از تعداد 1000 زن 15 تا 49 ساله همسردار واجد شرایط در قالب 100 خوشه (75 خوشه شهری و 25 خوشه روستایی) با مراجعه به درب خانه در شهرستان های منتخب رشت، صومعه سرا، بندرانزلی و سیاهکل پرسشگری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 684

به "طرح آنالیز شیوع ناباروری در گیلان اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح آنالیز شیوع ناباروری در گیلان اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید