طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور همراه با عکس مرحله به مرحله

به گزارش تور یونان ارزان، همانندی ظریفی میان دسر و پشت صحنه فیلم وجود دارد؛ جفت شان گاهی از اصل مطلب مجذوب کننده ترند. اولی از غذا و دومی از خود فیلم! دسر با بیسکوییت پتی بور، از آن خوردنی های ساده ای است که بافتی نرم و طعمی دلچسب دارد. بیسکوئیت پتی بور از آن خوراکی های نوستالژی و خوشمزه ای است که خاطرات قشنگ کودکی را تداعی می کند و طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور هم راحت است و پیچیدگی خاصی ندارد.

طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور همراه با عکس مرحله به مرحله

با استفاده از این دستور مرحله به مرحله همراه با عکس، می توانید با یک بسته بیسکوییت پتی بور و مقداری پودینگ وانیل، دسری فراموش نشدنی تهیه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور و تمام فوت و فن تهیه این دسر را با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم برای تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور

  • خامه صبحانه تتراپک کاله خرید آنلاین دو بسته (400 گرم)
  • بیسکوییت پتی بور دو بسته (400 گرم)
  • شکلات تلخ تخته ای یک بسته (200 گرم)
  • سس شکلات تلخ سوربن به مقدار لازم
  • ترایفل رنگی به مقدار لازم
  • مغز پسته و بادام (خرد شده) به دلخواه
  • میوه های خرد شده مثل موز، توت فرنگی یا گیلاس به دلخواه

طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور

مرحله اول

هدف از طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور این است که بتوانید با ابتدایی ترین مواد اولیه و ساده ترین روش دسری آسان و کم دردسر درست کنید. پس همین حالا دست به کار شوید و مواد اولیه ساده و خوشمزه ای که در بالا گفته ایم را آماده کنید و در ظرف های جدا بچینید.

مرحله دوم

برای شروع ابتدا بیسکوئیت ها را داخل یک زیپ بگ یا پلاستیک فریزر بریزید و آن ها را با گوشت کوب خرد کنید. دقت داشته باشید که نیاز نیست بیسکوئیت های شما پودر شوند و همین که به تکه های کوچک تر تبدیلشان کنید کافی است. شما همچنین می توانید بیسکوئیت ها را در ظرفی گود نیز خرد کنید یا از دست برای خرد کردن آن ها کمک بگیرید که البته وقت بیشتری از شما خواهد گرفت!

مرحله سوم

پس از خرد کردن بیسکوئیت ها قابلمه ای را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و دو بسته خامه صبحانه تتراپک کاله را داخل آن بریزید و شکلات تخته ای را هم خرد کرده و به خامه اضافه کنید تا یک گاناش شکلاتی خوشمزه برای دسرتان آماده کنید. با حرارت کم اجازه دهید که شکلات در خامه آب شود و بافتی یکدست درست شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه شکلات های تخته ای کاملا با خامه مخلوط شد قابلمه را از روی حرار بردارید و اجازه دهید تا مواد خامه و شکلات کمی خنک شود. سپس بیسکوییت های خرد شده را به مخلوط سس خامه شکلاتی خود اضافه کنید و با استفاده از لیسک بیسکوئیت ها را زیر و رو کنید تا کاملا به سس شکلاتی آغشته شوند.

مرحله پنجم

کف یک قابل دیواره دار را کاغذ روغنی پهن کنید و سپس مخلوط بیسکوئیت و سس شکلات را داخل آن بریزید و سطح آن را صافت و یکدست کنید. بهتر است از قالب هایی برای تهیه این دسر استفاده کنید که قابلیت جداسازی دیواره از کف را داشته باشد. در این مرحله می توانید برای خوشمزه تر شدن این کیک بیسکوئیتی از مغزهای مختلف مانند مغز پسته و بادام یا میوه های خرد شده مثل توت فرنگی و موز هم خرد شده هم در لایه های مختلف استفاده کنید.

مرحله ششم

در مرحله آخر روی لایه آخر را با بیسکوییت خرد شده و شکلات رنده شده بپوشانید. روی قالب دسرتان را سلفن بکشید و آن را در یخچال قرار دهید. بهتر است بگذارید دسر یک شب در یخچال بماند تا بیسکوییت ها به خوبی نرم شوند و سس را به خود جذب کنند.

مرحله هفتم

با این حال اگر عجله دارید دسر بیسکوئیتی شما بعد از چهار ساعت آماده سرو است و می توانید آن را از یخچال برون بیاورید، به آرامی کاغذ روغنی را از قالب و مواد جدا کرده و در ظرفی مناسب بگذارید و روی دسر را سس شکلات سوربن و پودر نارگیل و مغزهای مختلف یا میوه های هر فصل تزیین کنید. دسر بیسکوئیتی شما اماده سرو است؛ نوش جان!

منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2202

به "طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور همراه با عکس مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور همراه با عکس مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید