عبدالله: ایفای نقش نظامی هند در افغانستان در سفر به دهلی نو مطرح نشد

به گزارش تور یونان ارزان، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که در سفرش به هند درباره نقش نظامی این کشور در افغانستان بحثی صورت نگرفت.

عبدالله: ایفای نقش نظامی هند در افغانستان در سفر به دهلی نو مطرح نشد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که در دیدارش با مقامات هندی مسئله ایفای نقش نظامی این کشور در افغانستان مطرح نشده و ابراز امیدواری کرد که افغانستان قادر باشد بر پای خود بایستد.

این در حالی است که دونالد ترامپ هفته گذشته در توئیتی خاطرنشان کرد که همه نظامیان آمریکایی باید تا کریسمس افغانستان را ترک نمایند.

عبدالله درباره ضرورت سرانجام جنگ در افغانستان پس از توافق صلح با طالبان نیز گفت: وقتی می گوییم صلح و ثبات، تمام زمینه های آن را در نظر داریم؛ اگر فقط با طالبان توافق کنیم و سپس همه گروه های تروریستی از جمله القاعده و داعش کماکان در افغانستان فعالیت نمایند این صلح نیست.

وی اضافه نمود: مردم افغانستان انتظار توافقی دارند که دیگر هیچ گروه تروریستی قادر نباشد در افغانستان فعالیت کند و یا از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده نماید.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان درباره نقش کشورهای خارجی در فرایند صلح نیز گفت: وقتی ما به وسیله مذاکرات به رهبری و مالکیت افغان ها به یک راه چاره برسیم انتظار نقش کشورهای خارجی نیز در این فرایند مورد احتیاج، مورد انتظار و قابل پیش بینی خواهد بود.

عبدالله اضافه نمود: اگر پیش از برقراری صلح و یا پیشرفت در مذاکرات نیروهای خارجی افغانستان را ترک نمایند شکی نیست که خلاء بوجود خواهد آمد و این بر شرایط امنیتی افغانستان تاثیر خواهد گذاشت اما این به معنی غلبه یک طرف بر دیگری نخواهد بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1278

به "عبدالله: ایفای نقش نظامی هند در افغانستان در سفر به دهلی نو مطرح نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: ایفای نقش نظامی هند در افغانستان در سفر به دهلی نو مطرح نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید