فراستی: خانه پدری تنها فیلم ایرانی است که با توقیفش موافقم

به گزارش تور یونان ارزان، مسعود فراستی یکی از چهره هایی است که تندترین نقدها را به آخرین فیلم کیانوش عیاری داشته و در یادداشتی خانه پدری را اثری ضدایرانی خوانده است.

فراستی: خانه پدری تنها فیلم ایرانی است که با توقیفش موافقم

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، مسعود فراستی منتقد سینما پیش از این در یکی از کلاس های نقدش درباره فیلم خانه پدری اعلام کرده بود: این فیلم تنها فیلمی است که موافق توقیف آن است.

وی همچنین در یادداشتی با ضدایرانی خواندن این فیلم درباره خانه پدری می نویسد:

ریختن کلی آدم بدون شخصیت پردازی در خانه خوش آب و رنگ قدیمی و پیگیری سرهم بندی شده سرنوشت آن ها در طول دهه ها. یک ایده نیم خطی تکان دهنده که می توانست نقدی آسیب شناسانه بر خرافات باشد و ناموس پرستی ارتجاعی و ضد انسانی، که تبدیل به فیلمی ضد ایرانی شده.

فراستی، اما پس از جشنواره و در یکی از کلاس هایش توضیحات مفصل تری درباره خانه پدری می دهد و آن را فیلمی ضدایرانی می داند که باید توقیف شود. او در این باره توضیح می دهد: یه چیز دیگر پشت فیلم است که بدتر از همه این هاست و من نمی فهمم روشنفکران از چه چیزی خوششان می اید. این فییلم ضدملی و ضدایرانی است، یعنی یکی این را ببینید می گوید ما با این وحوش طرفیم؟ کاملا معلوم است که وطن فروشی است این فیلم و تعارف هم نداریم.

و با مقایسه خانه پدری با فیلم ضدایرانی یک خانواده محترم ادامه می دهد: این تنها فیلم ایرانی است که من واقعا با توقیفش موافق هستم. به نظرم این از یک خانواده محترم هم فیلم بدتری است. این فیلم پررنگ و لعاب تر و خطرناک تری است. در یک خانواده محترم همه چیز رو بود و بنابراین خطرش از این فیلم کمتر بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 660

به "فراستی: خانه پدری تنها فیلم ایرانی است که با توقیفش موافقم" امتیاز دهید

1 کاربر به "فراستی: خانه پدری تنها فیلم ایرانی است که با توقیفش موافقم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراستی: خانه پدری تنها فیلم ایرانی است که با توقیفش موافقم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید