فرودگاه هاندا توکیو، قلب اقتصادی جهان

به گزارش تور یونان ارزان، فرودگاه بین المللی هاندا توکیو یکی از فرودگاه های اصلی شهر توکیو و سومین فرودگاه پر رفت آمد در جهان است.

فرودگاه هاندا توکیو، قلب اقتصادی جهان

توکیو یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان و مرکز ژاپن است. شهری که با همت مردم سخت کوش این کشور رفته رفته از یک دهکده ماهیگیری به نام ادو به صورت امروزی درآمد. تاریخ بسیار غنی و فرهنگ سنتی ژاپنی در کنار ظاهر مدرن این شهر، مقصدی بسیار فریبنده ساخته است که می توان روزها و حتی ماه ها از بودن در آن لذت برد. همچنین توکیو تلفیقی از یک شهر سنتی و مدرن بوده که توانسته رتبه اول لیست شهرهای جهانی را به خود اختصاص دهد.

معرفی فرودگاه

فرودگاه بین المللی هاندا در سال 1931 افتتاح شد و یکی از دو فرودگاه اصلی شهر توکیو است که با جابه جایی بیش از 75 میلیون مسافر در سال، پر رفت و آمدترین فرودگاه ژاپن و پنجمین فرودگاه شلوغ جهان محسوب می شود. فرودگاه هاندا در فاصله 30 دقیقه ای مرکز شهر توکیو واقع شده است و از دیگر فرودگاه این شهر، یعنی فرودگاه ناریتا، نزدیک تر است. این فرودگاه بیشتر پرواز های داخلی را پوشش می دهد.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: HND
  • کد ایکائو: RJTT
  • ارتفاع از سطح دریا: 6 متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Japan Airlines، All Nippon Airways، Skymark Airlines، Air Do، Solaseed Air، StarFlyer
  • فاصله هوایی تا تهران: 7981 کیلومتر معدل حدودا 12 ساعت (پرواز مستقیم بین تهران و توکیو صورت نمی گیرد)

پایانه ها

فرودگاه هاندا دارای 3 پایانه است که پایانه های 1 و 2 به وسیله یک پیاده روی زیرزمینی به یکدیگر متصل هستند. علاوه بر این اتوبوس های رایگان هر 5 دقیقه مسافران را بین پایانه ها جابه جا می کنند.

پایانه 1 که بیگ برد (Big Bird) نام دارد، در سال 1993 افتتاح شد. این پایانه که از دیگر پایانه ها بزرگ تر است، جایگزین پایانه کوچکی است که در سال 1970 ساخته شده بود.

پایانه 1 دارای امکاناتی نظیر رستوران، فروشگاه های متعدد، سالن کنفرانس، کافه فضای باز در سقف و یک بالکن است. پایانه دوم در سال 2004 افتتاح شد و همانند تریمنال یک دارای یک کافه فضای باز ، رستوران و هتل 387 اتاقی هاندا اکسل هتل توکیو (Haneda Excel Hotel Tokyu) است.

پایانه 3 یا پایانه بین المللی در سال 2010 افتتاح شد و بیشتر برای پروازهای خارجی استفاده می شود.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه هاندا در فاصله 14 کیلومتری مرکز شهر توکیو واقع شده است

راه های دسترسی

مونوریل

مدت زمان سفر به وسیله مونوریل بین فرودگاه تا مرکز شهر 15 دقیقه هزینه بلیت آن نیز 450 ین است. مونوریل در پایانه های 1 و 2 ایستگاه دارد.

مترو

خط مترو توکیو در فرودگاه هاندا یک ایستگاه دارد. مترو مسافت فرودگاه تا یوکوهاما را در 25 دقیقه طی می کند و هزینه آن 450 ین است.

اتوبوس

اتوبوس یکی از بهترین راه های حمل و نقل برای افردای است که بار زیادی دارند یا همراه با خانواده هستند. هزینه بلیت برای هر نفر از 720 ین تا 1200 ین، و بلیت کوکان نیم بها است.

تاکسی

هزینه تاکسی بسته به زمان و مسافت بین 5000 تا 11000 ین متغییر است. شاید این روش گران تر باشد، اما مسلما راحت ترین راه نیز است.

اطلاعات پرواز

درحال حاضر پرواز مستقیمی از تهران به توکیو صورت نمی گیرد

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2044

به "فرودگاه هاندا توکیو، قلب اقتصادی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه هاندا توکیو، قلب اقتصادی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید