فوتبال در قلب کرونا

به گزارش تور یونان ارزان، از جمله مسابقاتی که تحت تاثیر شیوع گسترده کرونا نهاده شد و زمان برگزاری آن به تعویق افتاد، بازی های فوتبال کوپا آمه ریکا یا همان جام ملت های آمریکای جنوبی بود.

فوتبال در قلب کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، این بازی ها قرار بود دقیقا یک سال پیش برگزار شود اما بنا به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی این بازی ها به تعویق افتاد و حالا بعد از یک سال از بامداد فردا در برزیل آغاز می شود. البته برگزاری این بازی ها در برزیل هم با حرف و حدیث هایی همراه بوده است.

حدود یک ماه پیش بود که کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی اظهار داشت کلمبیا از میزبانی این بازی ها کنار گذاشته شده است؛ علت این تصمیم اعتراضات سیاسی بود که علیه رئیس جمهوری کلمبیا در خیابان های این کشور در جریان بود. چند هفته بعد در خبر دیگری اعلام شد که آرژانتین هم به علت شیوع گسترده کرونا از میزبانی کنار گذاشته شده است. در حالی که حتی زمزمه هایی مبنی بر برگزاری این بازی ها در آمریکا شنیده می شد، برزیل به اسم میزبان این دوره معرفی گردید. نکته عجیب اینجاست که در لیست تعداد مبتلایان روزانه به کرونا، برزیل در رده سوم است و آرژانتین در رده نهم واقع شده است.

با تمام این اوصاف، چهل و هفتمین دوره این مسابقات از صبح فردا و با بازی برزیل و ونزوئلا آغاز می شود. اولین دوره این مسابقات در سال 1916 برگزار گردید و به همین علت قدیمی ترین مسابقات فوتبال در جهان به شمار میرود. بعلاوه این بازی ها از لحاظ تعداد بیننده تلویزیونی در رده سوم مسابقات رسمی فوتبال واقع شده است. شیوع کرونا باعث شده یک تغییر در این مسابقات هم صورت بگیرد. از سال 1993 به بعد، این بازی ها با دو مهمان از دیگر قاره ها برگزار می شد که بر همین اساس در دوره های گذشته شاهد حضور تیم هایی مثل ژاپن، قطر، مکزیک و آمریکا بودیم. قرار بود در بازی های این دوره هم قطر و استرالیا حضور داشته باشند اما تعویق یک ساله این بازی ها موجب شد این دو تیم از حضور در این بازی ها انصراف بدهند. مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی حتی اظهار داشتند هر تیمی که مایل به حضور در این بازی ها باشد، از آن پذیرایی می نمایند اما هیچ درخواستی مطرح نشد و بازی های سال جاری با حضور 10 تیم برگزار می شود که از سال 1991 تا به امروز

بی سابقه بوده است.

برزیل به اسم سرگروه منطقه شمالی با تیم های کلمبیا، ونزوئلا، اکوادور و پرو هم گروه است؛ در طرف دیگر، آرژانتین هم به اسم سرگروه منطقه جنوبی با بولیوی، شیلی، اروگوئه و پاراگوئه در یک گروه واقع شده است. این بازی ها در پنج استادیوم برزیل برگزار می شود و تنها یک تیم از هر گروه حذف می شود. تیم ملی اروگوئه با 15 قهرمانی، پرافتخارترین تیم این مسابقات شناخته می شود. البته از آخرین قهرمانی آنها حدود 10 سال می گذرد. دومین تیم از لحاظ تعداد قهرمانی ها، آرژانتین با 14 قهرمانی

واقع شده است که این تیم هم آخرین قهرمانی اش به سال 1993 بر می شود. برزیلی ها هم با 9 قهرمانی در رده سوم هستند و خیلی دوست دارند در بازی های این دوره هم تعداد قهرمانی هایشان را دو رقمی نموده و هم قهرمانی دو سال پیش شان را تکرار نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1797

به "فوتبال در قلب کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال در قلب کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید