فوتبال زیر 16 سال قهرمانی آسیا، چمنیان: مقابل اندونزی غافلگیر شدیم، هندی ها هم وقت تلف کردند، به نتایج روز پایانی امیدواریم

به گزارش تور یونان ارزان، سرمربی تیم نوجوانان ایران معتقد است با وجود کسب یک امتیاز از دو بازی ابتدایی هنوز می توان به اتفاقات روز پایانی مرحله گروهی رقابت ها امیدوار بود.

فوتبال زیر 16 سال قهرمانی آسیا، چمنیان: مقابل اندونزی غافلگیر شدیم، هندی ها هم وقت تلف کردند، به نتایج روز پایانی امیدواریم

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، عباس چمنیان در خصوص مسابقه اول تیم فوتبال نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا برابر اندونزی گفت: بازی اول را روی غافلگیری واگذار کردیم. بچه ها در یک ورزشگاه بزرگ و تا حدودی متفاوت به میدان رفتند که برای این رده سنی فشار روانی زیادی ایجاد می نماید. از سویی حدود 10 هزار طرفدار از حریف حمایت می کرد و بارندگی شدید هم روی جریان بازی تاثیر داشت. همان ابتدا از حریف گل دریافت کردیم که فشارها را بیشتر کرد و در ادامه هرچه کوشش کردیم نتوانستیم نتیجه را جبران کنیم. کارمان خیلی سخت شد و در نهایت بازی را واگذار کردیم. طبیعتاً باختن بازی اول در یک تورنمنت خیلی اتفاق بدی است و موجب می گردد فشار زیادی به تیم وارد گردد.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان به شرایط دومین مسابقه شاگردانش برابر هند اشاره نمود و گفت: در بازی دوم انگیزه زیادی برای جبران نتیجه داشتیم و عملکرد بهتری هم داشتیم. شایسته پیروزی در این بازی بودیم اما این بار علاوه بر اینکه برخی از ضربات آخر را خوب نزدیم بدشانسی هم در نتیجه تاثیر داشت. یک پنالتی را از دست دادیم، توپ را به تیر دروازه زدیم، می توانستیم برنده مسابقه باشیم اما دروازه بان حریف بهترین عملکرد را داشت و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. البته هندی ها در 10 دقیقه سرانجامی به دنبال اتلاف وقت و حفظ نتیجه بودند. طبیعتاً این بازی تاخیری هم در فرایند کار تاثیر داشت و حالا باید بگویم کار ما سخت تر شده است.

چمنیان در خصوص شانس صعود نوجوانان به مرحله بعدی رقابت ها گفت: هنوز این شانس را داریم که به عنوان تیم دوم صعود کنیم. باید امیدوار به نتیجه مناسب در بازی اندونزی و هند باشیم تا خودمان با شکست ویتنام صعود کنیم. همه کوشش مان را می کنیم از نظر روانی تیم را در شرایط خوبی قرار بدهیم و انگیزه های لازم را در بچه ها ایجاد کنیم. همچنین احتمالاً تغییراتی در ترکیب تیم خواهیم داشت تا با بهترین ترکیب به مصاف ویتنام برویم و صعود کنیم.

سرمربی تیم نوجوانان ایران در سرانجام با اشاره به تغییر معادلات فوتبال آسیا خصوصاً در سطوح پایه گفت: باید در انتظار ظهور قدرت های تازه در فوتبال آسیا باشیم. من بعد از قرعه کشی این مسابقات گفته بودم که بر خلاف تصورات به هیچ وجه در گروه آسانی قرار نداریم. کشورهایی مثل اندونزی و هند پیشرفت و سرمایه گذاری چشمگیری در سطح پایه داشته اند و می بینیم که ویتنام در رده زیر 21 سال به قهرمانی آسیا می رسد. در خصوص این مسابقات هم باید بگویم که هیچ تیم ضعیفی در اینجا وجود ندارد. همه تیم ها به واقع مدعی و قدرتمند هستند. موازنه قوا تغییر نموده و فاصله ها نزدیک شده است. فوتبال ما هم باید به دنبال کوشش گسترده در سطوح پایه باشد تا از فوتبال آسیا عقب نمانیم. این تنها وظیفه فدراسیون و تیم های ملی پایه نیست. باشگاه ها هم باید نقش خودشان را باور نمایند و در سطوح پایه فعالیت مفید و موثر داشته باشند.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 768

به "فوتبال زیر 16 سال قهرمانی آسیا، چمنیان: مقابل اندونزی غافلگیر شدیم، هندی ها هم وقت تلف کردند، به نتایج روز پایانی امیدواریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال زیر 16 سال قهرمانی آسیا، چمنیان: مقابل اندونزی غافلگیر شدیم، هندی ها هم وقت تلف کردند، به نتایج روز پایانی امیدواریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید