فوت وفن پرورش کاکتوس های جنگلی

به گزارش تور یونان ارزان، در پست قبلی بخش طبیعت روش صحیح پرورش کاکتوس های بیابانی را آموزش دادیم. برای اینکه در نگهداری از همه کاکتوس ها مهارت پیدا کنید، باید روش پرورش کاکتوس ها جنگی را هم بدانید. پس با ما همراه باشید!

فوت وفن پرورش کاکتوس های جنگلی

ممکن است با شنیدن نام کاکتوس های جنگلی تعجب کنید! بیشتر ما فکر می کنیم همه کاکتوس ها در منطقه ها بیابانی و بی آب و علف رشد می نمایند، اما این طور نیست. بسیاری از کاکتوس ها در منطقه ها استوایی و نیمه حاره ای زندگی می نمایند که به آنها کاکتوس های جنگلی گفته می گردد.

این کاکتوس ها گاهی به صورت انگلی بر روی درختان زندگی می نمایند. یکی از معروف ترین کاکتوس های جنگلی، کاکتوس کریسمس است که بومی برزیل است. امروز این کاکتوس زیبا در همه جای جهان یافت می گردد و با گل های صورتی، قرمز، بنفش و حتی زرد خود زینت بخش هر خانه ای است.

در اینجا شما را با اساسی ترین احتیاجهای کاکتوس های جنگلی آشنا می کنیم.

- نور

این کاکتوس ها مکانی روشن را دوست دارند اما آفتاب مستقیم را تحمل نمی نمایند. می توانید در طول فصل تابستان آنها را به بیرون از خانه منتقل کنید.

- دما

کاکتوس های جنگلی در طول فصل رشدشان دامنه های دمایی مختلفی را تحمل می نمایند. در طول فصل زمستان، به مکانی با دمای خنک تر احتیاج دارند.

- آبیاری

در طول فصل تابستان، آنها را مانند یک گیاه خانگی عادی آبیاری کنید تا غنچه ها تشکیل شوند! در فصل زمستان آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گیاه خشک شد. قبل از آبیاری مطمئن شوید سوراخ های زهکش گلدان باز و به میزان کافی هستند.

- خاک و تعویض گلدان

برای پرورش کاکتوس های جنگلی از خاک کاکتوس های معمولی که در بازار موجود است بهره ببرید. اگر فکر می کنید خاکی که تهیه نموده اید زهکشی خوبی ندارد، مقداری پرلیت و شن به آن اضافه کنید تا علاوه بر زهکشی، اکسیژن رسانی آن هم بهبود یابد.

چند وقت یک بار سوراخ های زهکش گلدان را آنالیز کنید تا گرفته نشده باشند. اگر فکر می کنید که سوراخ ها به میزان کافی نیستند، با استفاده از دریل یا میخ چند سوراخ دیگر هم برای گلدان ایجاد کنید.

برای تعویض گلدان زمانی وارد عمل شوید که به نظرتان رسید گیاه به میزان کافی رشد نموده است. در این هنگام ابتدا اجازه دهید خاک گلدان گیاه خشک گردد. سپس به کف و دیواره های گلدان چند ضربه آهسته وارد کنید، خواهید دید که گیاه به راحتی از داخل گلدان خارج می گردد. خاک قدیمی اطراف ریشه گیاه را به آرامی با دست جدا کنید. در این هنگام ریشه های پوسیده کاکتوس را هم از آن جدا کنید. به گیاه تان قارچ کش بزنید و آن را در گلدانی اندکی بزرگ تر از گلدان قبلی اش بکارید.

- کود دهی

در طول فصل رشد گیاه را با کودهای استاندارد مخصوص کاکتوس تغذیه کنید. کود دهی را در فصل زمستان کاهش دهید.

- مسائل رایج

این کاکتوس هم مانند کاکتوس های بیابانی، به آبیاری بیش از حد حساس است، پس گیاه را در دوره استراحتش در فصل زمستان، بیش از حد آبیاری نکنید. در غیر این صورت کاکتوس تان دچار پوسیدگی می گردد و می گندد. چند وقت یک بار گیاه را برای تماشا نشانه های پوسیدگی در آن آنالیز کنید. به این ترتیب با تماشا اولین علائم بیماری آن را تشخیص می دهید و کاکتوس تان را نجات می دهید. اگر بیماری را زمانی تشخیص دهید که پیشرفت زیادی نموده باشد، ممکن است مجبور شوید تمام گیاه را دور بیاندازید. کاکتوس های پوسیده را از خاک خارج کنید، قسمت پوسیده آنها را ببرید و به کل گیاه قارچ کش بزنید. خوشبختانه این کاکتوس ها به راحتی دوباره ریشه می زنند.

یکی دیگر از مسائل رایج این کاکتوس ها عدم گل دهی است. این مسئله معمولا زمانی اتفاق می افتد که گیاه دوره استراحت کمی داشته باشد. گاهی هم این مسئله به علت بیرون نبردن گیاه در فصل تابستان رخ می دهد. گاهی هم به خاطر هر دوی این موارد!

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2185

به "فوت وفن پرورش کاکتوس های جنگلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت وفن پرورش کاکتوس های جنگلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید