لاریجانی در بدو ورود به ترکیه: اجلاس مجالس آسیایی برای ارتقای صندلی آسیا مفید و مهم است

به گزارش تور یونان ارزان، رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: همکاری پارلمانی کشور های آسیایی برای ارتقای صندلی آسیا مفید و مهم است.

لاریجانی در بدو ورود به ترکیه: اجلاس مجالس آسیایی برای ارتقای صندلی آسیا مفید و مهم است

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی لاریجانی در بدو ورود به کشور ترکیه برای حضور در دوازدهمین مجمع عمومی اجلاس مجالس آسیایی در جمع خبرنگاران اهداف سفر به ترکیه و اهمیت اجلاسی که امروز بعدازظهر برگزار می گردد را تشریح کرد و گفت: به دلیل دو مسئله اقتضا می کرد که این سفر انجام گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور ترکیه که کشور دوست و برادر ماست، با ما مراودات تجاری خوبی دارد. همچنین در مسائل مختلف منطقه ای رایزنی نزدیکی با این کشور داریم. از سوی دیگر در سطح مجلس هم ارتباط خوبی با کشور دوست ترکیه داریم.

وی با بیان اینکه مجمع عمومی مجالس آسیایی فرصتی است تا با توجه به شرایط منطقه، گفتگویی با ترکیه داشته باشیم، گفت: این اجلاس متشکل از مجالس کشور های آسیایی است، کشور های آسیایی در قرن معاصر جهش خوبی در موضوعات مختلف از جمله مالی، علمی و فناوری داشته اند.

لاریجانی اضافه کرد: در اینگونه اجلاس ها سازوکار هایی که بگردد از پتانسیل کشور های آسیایی استفاده گردد، فراهم می گردد.

رئیس قوه مقننه کشورمان با تاکید بر اینکه اجلاس مجالس آسیایی با نگاه چندجانبه گرایی انجام می گردد، گفت: باید این نگاه تقویت گردد و با هیات های مجلسی کشور های دیگر نیز مذاکره داشته باشیم.

وی مطرح نمود: بین ما و کشور های عضو اجلاس از جمله ترکیه، همکاری های مالی و بعضی مسائل دیگر مطرح می گردد و زمینه برای سرمایه گذاری در کشور های دیگر نیز فراهم خواهد شد.

لاریجانی همچنین در پاسخ به این سوال که مصوبات اجلاس های سال گذشته مجمع عمومی مجالس آسیایی پیگیری می گردد یا خیر؟ گفت: در اجلاس ها هماهنگی مصوبات و موضوعات مطرح می گردد و بیشتر مصوبات برای پایه گذاری در راستای همکاری دولت هاست تا بتوانیم تجارت بین کشوری را بین اعضای اجلاس ایجاد کنیم. در اجلاس های گذشته سازوکار های بین دولت ها تا حدودی بحث و فراهم شده است و اجلاس هایی که بین دولت ها برگزار می گردد، در این زمینه بحث می نمایند تا همکاری علمی و فناوری بیش از گذشته فراهم گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس ها کار اجرایی نمی نمایند و بیشتر بستر ها را فراهم می نمایند، گفت: با این حال در اجلاس ها نکات خوبی مطرح شده که اگر پیگیری گردد، با توجه به شرایطی که کشور های آسیایی دارند، ارتباطات را نزدیک تر می نماید و می تواند در آینده برای صندلی آسیا مهم و مفید باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 748

به "لاریجانی در بدو ورود به ترکیه: اجلاس مجالس آسیایی برای ارتقای صندلی آسیا مفید و مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاریجانی در بدو ورود به ترکیه: اجلاس مجالس آسیایی برای ارتقای صندلی آسیا مفید و مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید